سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

نباید به دام نقشه های ویرانگر بیگانگان افتاد!


نباید به دام نقشه های ویرانگر بیگانگان افتاد!


بیگانگان می دانند که مردم و بویژه جوانان ایرانی در سالهای اخیر بشدت به میهن دوستی نسبت به تمدن و فرهنگ 8000 ساله خود، گرایش پیدا نموده اند.

آنها همچنین می دانند که بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی بشدت با این گرایشات مخالفت می ورزد.
بیگانگان میدانند برای نابودی جمهوری اسلامی ایران و نیز نابودی تمامیت ارضی و استقلال ایران، باید از آشتی و هرگونه نزدیکی این دو جریان فرهنگی و سیاسی جلوگیری شود.


آنها روز بروز با بکارگیری روشهای فرهنگی و سیاسی و مانند آن، سعی داشته و دارند تا زمینه تبدیل این اختلافات به درگیری و ناامنی های خیابانی را فراهم کنند.


بخش متعصب و محافظه کار مذهبی، چه در حاکمیت و چه خارج از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران، باید بشدت هوشیار باشد تا ناخواسته بدام بیگانگان نیافتند.


شاید آنها فکر می کنند به هر قیمت ممکن باید با اکثریت مردم و جوانانی که به پاسداشت و گرامیداشت تمدن باستانی ایرانی افتاده اند، برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت دین بر جامعه مقابله کنند اما بنده بعنوان یک پژوهشگر و فعال اینترنت محور فرهنگ و صلح جهانی که از قضا خود در نوجوانی در جریان انقلاب اسلامی حضور داشته عرض می کنم مقابله با فرهنگ میهن دوستی در هیچ کجای دنیا بویژه در ایران، اصلا امکان پذیر نیست.


بنده بر خلاف نظر این عده، میهن دوستی و عشق ورزی به تمدن بزرگ ایرانی را نه تنها خطری برای جمهوری اسلامی ایران نمی دانم بلکه آن را بنفع نظام نیزمی دانم.


این عده بنظر می رسد نگران یک موضوع دیگر نیز هستند و آن عبارت است از ترس بیهوده از وقوع یک احتمال ! در بین دولتها، گروهها و جریانهای مذهبی طرفدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه.


در واقع بخش محافظه کار حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا با سرکوب گرایشات میهن دوستی در ایران، به دولتها و گروههای مورد حمایت خود در کشورهای منطقه، اطمینان دهد در ایران همه چیز در کنترل آنهاست و نگران نباشند.
بنظر بنده این برداشت نیز از اساس اشتباه است چرا که برای حفظ منافع و امنیت ملی ایران مثل همه کشورهای بزرگ جهان، ایران نیز به حفظ منافع همه جانبه خود در دیگر کشورها نیاز دارد.


حقیر به بخش محافظه کار در نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد می کنم تا دیر نشده و شکافت سیاسی و فرهنگی موجود دامنه دارتر نشده، با برگزاری جلسات گسترده و با حضور همه علما و فقهای بزرگ ، به بررسی مجدد مواضع فرهنگی و سیاسی خود بپردازد تا با تدوین راهکارهای علمی و عملی و ایجاد یک نقشه راه متناسب با واقعیت های موجود فرهنگی، سیاسی جهان و منطقه و ایران، ضمن نقش بر آب کردند نقشه های دشمنان ایران، از ایجاد شکاف بیشتر بین خود و اکثریت مردمی که در یک بازگشت به خویشتن خویش، بجای غرق در فرهنگ غربی و شرقی شدن، به سمت فرهنگ و تمدن بزرگ 8000 ساله خود گرایش پیدا نموده اند، جلوگیری نمایند.


 تمدن و فرهنگ را مردم در گذشت قرون و هزاره ها خلق می کنند نه پادشاهان و حاکمان، لذا محافظه کاران مذهبی در نظام جمهوری اسلامی ایران نباید گرایش مردم و جوانان به فرهنگ و تمدن خود را با گرایش آنها به نظام پادشاهی در گذشته یکسان بدانند. سختگیری و اعمال زور در همه چیز نتیجه عکس می دهد و در فرهنگ نتیجه بکارگیری زور فاجعه بار خواهد بود.
امیدوارم بزرگان حوزه های فرهنگ و سیاست ما تا دیر نشده جلوی ندانمکاریها را بگیرند تا دشمنان آرزوی تبدیل ایران 
به عراق، افغانستان، لیبی ، سوریه و یمن را به گور ببرند.آمین یا رب العالمین.         
   
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد