سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

آیا آقای محمد بن سلمان جوان تحت تاثیر سیاستهای ترامپ ، داماد و دختر او ، باعث نابودی خاندان سعودی و تجزیه عربستان خواهد شد؟


آقای محمدبن سلمان، بزودی جانشین پدرش خواهد شد. او بر اساس توافقات آشکار و پنهان با داماد پرزیدنت ترامپ آقای "جراد کوشنر"، تصمیم گرفته است به ایران و لبنان حمله نظامی کند. او اطمینان دارد  پاکستان، مصر و اسراییل در حمله به این دو کشور شرکت خواهند کرد.

اما آقای محمد بن سلمان به دلایل زیرکاملا در اشتباه است:


1-ایران براساس واقعیات منطقه قدرت نظامی و دفاعی خود را در همه زمینه ها بشدت افرایش داده است. 


2- منافع ملی و امنیتی روسیه و ترکیه در آنست که شرایط منطقه خاورمیانه تفییر نکند، بنظر من در صورت حمله ائتلاف غربی، عربی به ایران و لبنان، حتما روسیه و ترکیه دخالت خواهند کرد.اخیرا یک روزنامه مهم ترکیه که سیاستهای دولت را انتشار می دهد نوشت که بزودی عربستان به چهار کشور تقسیم خواهد گردید.


3- پاکستان با هند در جنگ است، اگر پاکستان در حمله به ایران با عربستان همکاری کند بدون شک هند نیز به پاکستان حمله خواهد کرد و آن را اشغال خواهد نمود.ضمنا مردم پاکستان بیشتر طرفدار ایران هستند تا عربستان سعودی.

4-مصر در بحران داخلی بسر می برد و مایل نیست بر مشکلات اضافه شود، بعلاوه موشکهای قدرتمند ایران و حزب الله براحتی می توانند مصر را هدف قرار دهند. ترکیه نیز با مصر مشکلات زیادی دارد. همه این عوامل سبب شده است تا مصر فقط به حمایت زبانی از آقای محمد بن سلمان بپردازد.

5- هر نوع جنگ با ایران شرایط داخلی عربستان سعودی را بشدت ناامن خواهد نمود. در چنین شرایطی شورش و یا کودتا ضد پادشاهی محمد بن سلمان امکان پذیر است. ضمنا شاهزاده گان زندانی شده سعودی نیز دست به شورش بزنند. نباید فراموش کرد که مردم یمن کینه بسیار زیادی از دولت کنونی عربستان دارند.اگر عربستان به ایران و لبنان حمله کند، بهترین فرصت برای حمله یمن به عربستان فراهم می گردد.

6- مقدمات استیضاح پرزیدنت ترامپ در آمریکا فراهم شده است.آقای محمد بن سلمان نباید روی حمایت رئیس جمهوری حساب کند که به احتمال زیاد برکنار خواهد شد. او باید بداند آمریکا فقط از  پرزیدنت ترامپ و داماد او جراد کوشنر تشکیل نشده است. 

--
با توجه به موارد گفته شده جنگ عربستان با ایران و لبنان یک خودکشی واقعی برای آقای محمد بن سلمان و حامیان او است.
من سعید شجاعی سعدی بعنوان یک پژوهشگر و فعال اینترنتی صلح و فرهنگ جهانی، خواهان گفتگوی فوری بین دولت ایران و عربستان هستم. جنگ حتما بیشتر کشورهای خاورمیانه را ویران خواهد کرد.بسیاری از حکومت های خاورمیانه نیز سرنگون خواهند شد.

دو کشور ایران و عربستان باید بهترین روابط را برقرار سازند. من پیشنهاد می کنم یک ملاقات فوری بین دو مسئولین مهم ایران 
و عربستان انجام شود. بسیاری از مشکلات با گفتگو قابل حل و فصل است. دوستان واقعی عربستان کشورهای منطقه
 هستند نه داماد پرزیدنت ترامپ جراد کوشنر.

حال پرسش اساسی این است :

 آیا آقای محمد بن سلمان این واقعیت مهم را درک خواهد کرد؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد