سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

تحلیل، پشت پرده پذیرش رسمی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل و رابطه آن با تحولات منطقه بویژه ایران



تحلیل، پشت پرده پذیرش رسمی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل و رابطه آن با تحولات

 منطقه بویژه ایران

با اعلام پذیرش شهر بیت المقدس بعنوان پایتخت رسمی اسراییل توسط پرزیدنت ترامپ، جنبش های محتلف اعتراضات سیاسی در مخالفت با این تصمیم دراکثر کشورهای عربی، اسلامی و حتی بسیاری از متحدان همیشگی آمریکا راه افتاده است.

اما بنظر بنده سعید شجاعی سعدی، بعنوان یک فعال و پژوهشگر اینترنت محور فرهنگ و صلح جهانی،پرزیدنت ترامپ و مشاوران او راه دیگری برای انحراف افکار عمومی نداشتند. شاید بپرسید چرا باید افکار عمومی آمریکا و جهان منحرف گردند؟ 

در پاسخ به این پرسش و برای درک بهتر موضوع باید به نکات زیر توجه نمود:

1-بنظر می رسد که پرزیدنت ترامپ برای نجات خود، مشاورانش و دخترش بانو ایوانیکا و دامادش آقای جرالد کوشنز از رسوایی ارتباط با روسیه باید کاری می کردند که اصطلاحا مثل بمب صدا کند.

2- پرزیدنت ترامپ و تیم تبلیغاتی او در دوران مبارزات انتخاباتی قول داده بود تا شرایط سیاسی و اقتصادی و امنیتی مردم آمریکا را در داخل و خارج کشور بهبود بخشد اما بنا بر اخبار رسانه های جهان و منجمله رسانه های آمریکا در یک سال گذشته شرایط روز بروز بدتر شده است.

3- نخست وزیر اسراییل آقای نتانیاهو و خانواده او در اسراییل به اتهام فساد مالی پاسخگویی به نهادهای امنیتی و قضایی اسراییل هستند همچنین پادشاه عربستان آقای سلمان، پسر و ولیعهدش  آقای محمد بن سلمان، با دستگیری شاهزادگان ثروتمند و قدرتمند عربستانی، دست به ریسک سیاسی بزرگی زده اند.


3- تحت تاثیر مشاوره های آقای جرالد کوشنر و بانو ایوانیکا و تیم مشاوران پرزیدنت ترامپ، آقای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دو تصمیم مهم و بی سابقه گرفته است که بسیار خطرناک بنظر می رسد:

الف: ایجاد نوعی رابطه سیاسی و امنیتی آشکار و پنهان با اسراییل.

ب: ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی بسیار گسترده ضد جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و قطر تا آنجا که بنظر می رسد هر لحظه منطقه به آتش کشیده شود.

در چنین شرایطی پرزیدنت ترامپ مانند همه سیاستمداران جهان راهی نداشت تا برای نجات خود و مشاوران و دوستان خود در دولت عربستان و اسراییل دست بکاری زند تا افکار عمومی آمریکا و جهان به آن موضوع خاص متمرکز گردد.

 نبایدفراموش کرد که تبلیغات و مانورهای فراوان اخیر برای حمله نظامی به کره شمالی و ایران نیز در همین راستا باید مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

 بنده پیش بینی می کنم که پرزیدنت ترامپ یا جانشین او در آینده تصمیم انتقال رسمی سفارت آمریکا به بیت المقدس را لغو نماید.    
    
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد