سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

آیا برخورد کشتی چینی به نفتکش ایران و عدم نجات 32 سرنشین ایرانی و بنگلادشی آن عمدی بوده است؟


آیا برخورد کشتی چینی به نفتکش ایران و عدم نجات 32 سرنشین ایرانی و بنگلادشی آن عمدی 

بوده است؟


بعد از 8 روز بلاخره ساعتی قبلا مقامات مسئول چینی و ایرانی رسما اعلام کردند که کلیه 32 نفرسرنشینان کشتی نفتکش که بر اثر برخورد کشتی باری چینی به پهلوی آن شنبه گذشته دچار حریق شده بود کشته (شهید) شده اند.



از آنجا که در لحظه حادثه بلافاصله مقامات چینی با چرخبال سرنشیان  کشتی خود را نجات دادند وبا یدگ کش کشتی چینی را به ساحل رساندند، سه پرسش زیر پیش می آید:


1- آیا حادثه اساسا تصادف بوده یا خدای ناکرده بدلیل اختلافات بین کره جنوبی با کره شمالی وچین و یا بدلایل دیگری که یکی از آنها می تواند جلوگیری از رسیدن محموله معیانات گازی ایران بدست کره جنوبی باشد، ساختگی بوده است ؟


2- چرا عملیات نجات همزمان، برای سرنشیانان کشتی ایرانی نیز بمانند کشتی چینی در ساعات اولیه، توسط نیروهای چینی انجام نگرفت؟


3-چرا در ساعات اولیه،چین به کشتی های آمریکایی و کره جنوبی و ژاپنی که نزدیک محل بودند و برای کمک به کشتی ایرانی اعلام آمادگی کرده بودند اجازه نزدیک شدن به کشتی ایرانی را نداده است.


بهرحال بنده یقین دارم اگر این حادثه در خلیج فارس و برای کشتی چینی اتفاق افتاده بود حتما عملیات نجات همزمان انجام می پذیرفت.

تا روشن شدن حقیقت باید صبر کرد و در اینجا بنده این رویداد وحشتناک و ضایعه بزرگ از دست دادن دریانوردان دریا دل ایرانی را به خانواده های آنها و به همه مردم ایران تسلیت عرض می نمایم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد