سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

نامه سرگشاده خدمت رهبر و فرمانده محترم کل قوای جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیه الله خامنه ای در باره احتمال حمله نظامی به ایران

نامه سرگشاده  خدمت رهبر  و فرمانده محترم کل  قوای جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیه الله خامنه ای در باره

 احتمال حمله نظامی به ایران



خدمت رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده محترم کل  قوای جمهوری اسلامی ایران، 

حضرت آیه الله خامنه ای 


بعد از سلام و ادب:



احتراما اینجانب سعید شجاعی سعدی، بعنوان یک شهروند ایرانی و نیز بعنوان یک فعال و پژوهشگر اینترنت محور فرهنگ و صلح جهانی براساس پژوهش و تحلیل خود بر این باورم که اگر اتفاقات خاص و پیش بینی نشده ای حادث نشود، متاسفانه  ائتلاف عربی، غربی، اسراییلی در حال آماده شدن برای یک تهاجم همه جانبه تجاوزکارانه و غافلگیر کننده به ایران بزرگ هستند.


هرچند این ائتلاف از اوایل دهه هشتاد شکل گرفته است، اما تا امروز به دلایل مختلف امکان عملی شدن طرح حمله به ایران، با قصد سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و اشغال و تجزیه ایران قدرتمند و نیز به اسارت گرفتن زنان و کودکان ایرانی و تحمیل شرایطی مشابه اوضاع اسفبار کنونی در سوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن و افغانستان و غیره به مردم و سرزمین فرهنگ و تمدن ساز، ما امکان پذیر نبوده است( بنده شک ندارم دشمنان استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی ما، این آرزو را بگور خواهند برد)، البته عجیب است کشورهای عرب و همسایه ایی مانند عربستان و امارات که سالیانه دهها میلیارد دلار از سوی جمهوری اسلامی ایران درآمد دارند، چطور نا سپاسانه و در یک تناقض آشکار تا این حد به دشمنی و کینه ورزی می پردازند، مگر می شود پول ایران خوب باشد، اما خودش بد باشد!.


 بهرحال بنظر می رسد این ائتلاف به دلایل زیر فکر می کند که  سال جاری 2018 میلادی، سال ایده آلی برای عملی کردن این نقشه شوم است. بویژه که عربستان، امارات و بحرین و چند کشور دیگر همه هزینه های آن را متقبل شده اند:

1- دولتی در آمریکا سر کار است که بیشترین هماهنگی را با دولت کنونی در اسراییل و عربستان و غیره ضد جمهوری اسلامی ایران دارا می باشد.


2- این ائتلاف به صورت کاملا فاجعه باری فکر می کند، تظاهرات و اغتشاشات خیابانی اخیر در ایران بمعنی آنست که مردم ایران که غرق در مشکلات معیشتی، فرهنگی و سیاسی هستند، آماده اند تا با آغوش باز! از متجاوزین به کشورشان استقبال نمایند.


3- بنظر می رسد پشت پرده نوعی سازش بر سر موضوع کره شمالی بین چین و روسیه از یک سو و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر در حال نهایی شدن باشد، لذا ائتلاف فوق با تمرکز کامل می تواند بر سر ایران نیز با روسیه و چین پشت پرده معامله  کند بنخوی که با مشارکت مستقیم و غیر مستقیم آنها نهایتا کار ایران بمانند دوران جنگ اول و دوم جهانی یکسره نماید!(بیاد ضرب المثل شیرین و پر مغز فارسی افتادم که می فرماید: شتر در خواب بیند پنبه دانه.. گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه ).


4- بنظر می رسد سفرهای اخیر آقای نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به پایتخت کشورهای مختلف و انتشار اخبار رسانه ای مبنی بر بر گزاری جلسات متعدد و انجام دیدارهای محرمانه بین مقامات عربستان، امارات، اسراییل و مصر و همچنین سفر آقای جرالد کوشنر و ایونکا ترامپ داماد و دختر پرزیدنت ترامپ برای آخرین هماهنگی های لازم بمنظور انجام حمله همه جانبه به سرزمین مقدس ایران، صورت گرفته باشد.



5- بمانند تصور صدام حسین، آنها بنظر می رسد به این نتیجه رسیده اند که در طی چند روز تا حداکثر چند ماه ایران را اشغال می نمایند! و از تبدیل جنگ به یک جنگ بزرگ منطقه ای و یا جهانی و فرسایشی پر هزینه و تلفات جلوگیری خواهند نمود( بنده شکی ندارم چنین حمله احتمالی نهایتا به یک جنگ بزرگ منطقه ای و جهانی با تحمیل هزینه  و تلفات بسیار زیاد و فاجعه بار تبدیل خواهد شد چرا که شاید آنها بتوانند جنگ را شروع کنند، اما هرگز نخواهند توانست آنرا مدیریت نمایند، لذا دیر یا زود کنترل اوضاع از دست همگان در خواهد رفت و به یک فاجعه تمام عیار همه جانبه و غیر قابل جبران تبدیل خواهد شد).   

--

با توجه به موارد فوق بنده پیشنهاد می نمایم برای جلوگیری از هرنوع غافلگیری فورا همه تدابیر پیشگیرانه سیاسی و بین المللی، فرهنگی و رسانه ای، اقتصادی، نظامی و امنیتی لازم در دو بخش داخلی و بین المللی اندیشیده شود.

از آنجا که تا امروز، دولت پرزیدنت ترامپ عملا هیچ دست آورد سیاسی، اقتصادی و بین المللی قابل توجه ای (برخلاف قولهایی



 که در دوران مبارزات انتخاباتیش داده بود)، نداشته است، شاید اجازه حضرتعالی برای مذاکره دولت آقای دکتر روحانی با مقامات دولت آمریکا بتواند بنوعی در یک توافق احتمالی و همه جانبه عادلانه، منطقی و عزت آفرین نه تنها طرح حمله نظامی به ایران را منتفی نماید، بلکه مقامات دولتهای عضو ائتلاف ضد جمهوری اسلامی ایران را نیز کیش و مات نماید. جمهوری اسلامی ایران در ماجرای گروگانهای آمریکایی در 1359 و نیز برجام نشان داد که توانایی چنین کارهای بزرگی را دارد. 


با تقدیم احترامات شایسته

سعید شجاعی سعدی 27 دی ماه 1396-شیراز


رونوشت: روسای محترم سه قوه، فرمانده هان محترم ارتش و سپاه و روسای محترم دستگاه های مرتبط با موضوعات مطروحه در این نامه.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد