سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

هشدار ! موجودیت و استقلال و تمامیت ارضی ایران در خطر است! توجه! فاجعه ای گسترده تر از دو جنگ جهانی گذشته در پیش است!


این یک بیدارباش جدی برای همه ایرانیانی است که قلبشان برای سرنوشت ایران و ایرانی می تپد! این تحلیل همچنین هشدار برای احتمال وقوع جنگی است که نه تنها منطقه خاورمیانه که بخشی مهمی از جهان را با تلفات و تخریب های فاجعه بار روبرو خواهد ساخت!. احتمال و خطر بروز جنگی بزرگ و ویرانگر واقعا جدی است!.


متاسفانه بر اساس بررسی رویدادها و ترتیبات امنیتی و اقتصادی و سیاسی ضد ایران بویژه در ۷ ماه اخیر بنده سعید شجاعی سعدی به این جمع بندی و تحلیل رسیده ام که طرحی بزرگ برای حمله نظامی به ایران در دستور کار قدرتهای بزرگ و منطقه ای قرار گرفته است که برای عملیاتی شدن آن منتظر فراهم شدن بستر لازم آن در آینده هستند.

بر اساس تحلیل بنده ابتدا عملیات خرابکارانه گسترده جهت  تضعیف ویا از بین بردن مراکز دفاع هوایی و موشکی و نهادهای امنیتی و انتظامی و مرزبانی و فرودگاهها و دیگر تاسیسات زیربنایی ایران انجام خواهد شد و بعد از اطمینان از نتایج عملیات های انجام شده به بهانه های من درآوردی حملات گسترده هوایی و موشکی و دریایی توسط اعتلاف عربی و حامیان منطقه ای آنها صورت خواهد گرفت و کمی بعد آمریکا و اسراییل وارد درگیریها گردیده و در مراحل نهایی نیز برخی از اعضای ناتو نیز به این تجاوز ناجوانمردانه خواهند پیوست.

بر اساس تحلیل بنده روسیه و چین ابتدا حملات را محکوم نموده و کم کم رو به معامله با غرب و همپیمانان عربی آنها جهت کسب منافع اقتصادی و سیاسی و امنیتی لازم برای تامین منافع ملی خود خواهند آورد و حتی اگر شرایط مساعد بود روسیه بسان دو جنگ اول و دوم وارد شمال و مرکز ایران خواهد شد. 

شکی نیست که قدرت نظامی و دفاعی ایران بسیارگسترده است اما این قدرت هنگامی کارایی دارد که کشور خدای ناکرده غافلگیر نشود و از پیش همه تدابیر لازم برای جلوگیری از غافلگیری اندیشیده شده باشد و ارزیابی از قدرت دفاعی کشور و قدرت دشمنان حقیقی و واقعی صورت گرفته باشد نه آنکه خدای ناکرده ارزیابی ها بر اساس شعار و رجز خوانی روی داده باشد.

رییس جمهور آمریکا آقای ترامپ بنظر می رسد عاشق دلباخته پول کشورهای عربی باشد و نه لزوما حکومتهای آنها! اما بنظر می رسد او بشدت عاشق واقعی ایجاد نوعی رابطه سیاسی و اقتصادی و نظامی با ایران است  که ضمن تامین منافع ایران و آمریکا همچنین از تیر رس مخالفان خود در حزب دمکرات و حتی حزب جمهوریخواه و دولت اسراییل نیز بتواند در امان باشد و از آنجا که در حال حاضر امکان عملیاتی کردن طرح رابطه با ایران را میسر نمی بیند تحت وسوسه دلارهای کشورهای عربی و نیز تحت فشار سازمانها و گروهها و افراد بسیار قدرتمند و صاحب نفوذ و تندرو در اسراییل و آمریکا عملا در حال تسلیم شدن به پذیرش طرح حمله نظامی به ایران است .

از سوی دیگر دولتمردان آمریکا فکر می کنند ایران بدامان روسیه و چین افتاده است و اگر کاری نکنند کل منطقه خاورمیانه بدامان روسیه و چین خواهد افتاد. 

بهرحال بنده از صمیم قلب آرزو می کنم تا تحلیلم اشتباه از آب در آید اما با کندو کاو و پژوهش در رویدادهای سیاسی و اقتصادی و نظامی مرتبط با منطقه و بویژه ایران در سالهای اخیر و به خصوص در ۷ ماه اخیر به این نتیجه رسیده ام که در صورت اشتباه محاسبه و ارزیابی غیر واقعی رویداهای پیش گفته ممکن است خدای ناکرده سرنوشتی بهتر از افغانستان و سوریه و یمن و لیبی و غیره در انتظار موجودیت ایران و استقلال و تمامیت ارضی آن نباشد.

 اگر حمله ای رخ دهد وظیفه همه ما ایرانیان  با هر کنش و منش سیاسی و اعتقادی است تا با همه توان خود از استقلال و تمامیت ارضی و فرهنگ و تمدن انسانساز ۸ هزار ساله خود تا پای جان دفاع کنیم. امیدوارم نیاز به این کار  نباشد که اگر چنین شود شاید جنگی بزرگ با ویژه گی های جنگ جهانی سوم رخ دهد.

 دعا و امید که چنین مباد.آمین!.

  


نظرات 1 + ارسال نظر
َش یکشنبه 15 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:58

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد