سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

آماده میانجیگری بین عربستان و ایران هستم!



یاد آوری:  برای جلوگیری از بروز جنگ، اگر دولت عربستان رسما از بنده سعید شجاعی سعدی، بعنوان یک پژوهشگر و فعال فرهنگ و صلح جهانی در اینترنت، دعوت نماید حاضرم به ریاض سفر کرده و این مطالب و دیگر موضوعاتی را که بنده در نامه اخیر خود به جناب محمد بن سلمان نوشتم  را رودرو به بحث و گفتگو بگذارم. حیف است روابط بردارانه بین ایران و عربستان به روابط وحشتناک و بسیار خطرناک کنونی نه تنها برای دو کشور که برای منطقه و حتی جهان تبدیل گردد.



ولیعهد عربستان  آقای محمد بن سلمان بر اسای مشاوره  آقای جراد کوشنر، داماد پرزیدنت ترامپ، بیشتر شاهزادگان و مخالفانش را در عربستان به اتهام فساد مالی دستگیر و زندانی نموده است.



او که 32 سال بیشتر ندارد و بسیار ایده آلیست است متاسفانه  فکر می کند می تواند با هماهنگی و حمایت نخست وزیر اسراییل و خانواده پرزیدنت ترامپ و براساس ذخایر ارزی عربستان، همه کشورهای عربی و غیر عربی منطقه را بفرمان خود در آورده و یا دستکم با سیاستهای خود همراه سازد.



برای رسیدن به این هدف ابتدا او به یمن لشکر کشید وسه سال است که شب و روز بر بر سر آنها بمب می ریزد اما تا تاکنون نتوانسته است  کمترین پیروزی بدست آورد.



هنوز از بحران یمن رها نشده ناگهان آقای محمد بن سلمان بنا بر رهنمودهای جراد کوشنر  تصمیم گرفت به قطر حمله نظامی کند و از آنجا که دید ایران و ترکیه از قطر حمایت می کنند، تنها به محاصره دریایی این کشور پرداخت.



اما از آنجا که ظاهرا جناب ولیعهد جوان عربستان از پشتکار مثال زدنی برخوردار است  اینبار به سراغ سنگ بزرگ رفته است یعنی  با راهنمایی جراد کوشنر ایران را هدف خود قرار داده و سعی دارد تا همزمان با مشارکت اسراییل و آمریکا به حزب الله لبنان و ایران حمله نظامی کند و یا دستکم چنین وانمود می کند که می خواهد کار ایران و حزب الله و ترکیه و سوریه و عراق و را یکسره کنند!.


 بعنوان یک پژوهشگر و فعال فرهنگ و صلح جهانی در اینترنت،بنده سعید شجاعی سعدی، بشدت نگران دولت و مردم کشور مسلمان، برادر و همسایه خودمان، عربستان سعودی، هستم. تجربه نشان داده است وقتی دولتی چنین بی پروا دست به رفتارهای سیاسی و نظامی نسنجیده می زند، خود و مردم و دولتش را با خطر نابودی روبرو می سازد.بعنوان یک فعال و پژوهشگرجهانی صلح و فرهنگ در اینترنت بشدت اوضاع را برای عربستان و منطقه فاجعه بار پیش بینی می کنم. امیدوارم و دعا می کنم ایشان به مفاد نامه ای که اخیرا به ایشان نوشتم توجه نمایند. 


متاسفانه ولیعهد جوان سعودی بیش از حد معمول به جراد کوشنر و نتانیاهو اعتماد نموده است.


کاملا آشکار است که او برآورد درستی از توانمندیهای دفاعی ایران و حامیانش ندارد و بیش از حد روی کمک نتانیاهو و خانواده پرزیدنت ترامپ حساب باز کرده است.


آقای نتایاهو و اعضای خانواده او در اسراییل به دلیل فساد مالی در حال بازجویی است و پرزیدنت ترامپ و جراد کوشنر نیز بدلیل رابطه محرمانه با پرزیدنت پوتین ممکن است مورد بازجویی قرار گیرند.


همچنین هیچ یک از کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب نیز حاضر به جنگ با ایران نیستند چرا که آنها بخوبی از قدرت نظامی و دیگر امکانات ایران آگاه هستند.


با این شرایط آیا برای محمد بن سلمان بهتر نیست به سفارشات جراد کوشنر و نتانیاهو در مورد ایران اصلا توجه نکند؟!.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد