سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

هشدار و تحلیل وضعیت فعلی و آینده کشور بدون پرده پوشی و مصلحت اندیشی

یاددآوری: در این مطلب برای نخستین بار بدون پرده پوشی و در نهایت واقع بینی  خطرات بسیار جدی برای امنیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال کشور را بعنوان یک پژوهشگر و تحلیلگر دلسوز و آگاه به مسائل روز ایران، منطقه و جهان بیان  نموده ام.

قطعا نکارش چنین مطلبی به مذاق آنهایی که کشور را به این وضعیت اسفناک رسانده اند خوش نخواهد آمد و نسبت به بنده بیشتر از قبل کینه ورزی و ستمکاری خواهند نموداما چه باک بهتر است امثال من قربانی جهل و منفعت طلبی  عده ای بی سواد و فاسد گردیم تا آتکه کشور و مردم ما خدای ناکرده به نابودی مطلق گرفتار شوند.

با تشکر سعید شجاعی سعدی.

##


امروز 12 فروردین سالروز تاسیس رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

جمهوری اسلامی طی انقلاب اسلامی 1357 اکثریت مردم ایران پیروز گردید. این انقلاب البته از زمان ناکامی انقلاب مشروطه خواهان در اواخر دوره قاجار شروع و نهایتا در سال 57  با فراز و نشیب های بسیار پیروز شد.

در این انقلاب متاسفانه افرادی در پست های مختلف و در رده های شهری، استانی و ملی قرار گرفته و یا خواهند گرفت که نه سواد واقعی و نه استعداد و هوش لازم و متناسب با پست های غصب شده را داشته و یا دارند نتیجه شده است نابسامانی فراوان اقتصادی و معیشتی اکثریت مردم ایران  و سیری شدید اقلیتی متظاهر و ریا کار که با تزویر و اخذ مواضع تند مذهبی و سیاسی مثلا در حمایت از انقلاب و رهبری اما در نهان دنبال منافع شخصی و باندی و جناحی خود بوده و تا توانسته اند مال و ثروت کسب کرده و خود و اطرافیانشان در نهایت رفاه و خوشگذرانی و صد البته در امنیت کامل بسر  برده و می برند.

از سوئ مدیریت و فساد این عده اکثریت مردم گاه به معنی واقعی محتاج نان شب شده اند فرزندانشان بیکار و مجرد باقی مانده اند تورم بالا فشار بر گلوی آنها را صد چندان نموده است و بهمین دلیل مردم در مانده ایران همه مشکلات و بدبختیهایشان را متاسفانه نه پای مسئولین  که از چشم اسلام و نظام می بینند و لذا متاسفانه شواهد و قرائن نشان از فاصله گرفتن بخش عمده ای از اقشار مردم ایران بویژه جوانان از اسلام و جمهوری اسلامی ایران دارد. تظاهرات و اعتراضات و اغتشاشات چند ماه اخیر نیز دقیقا موید این رویداد دردناک است.

واقعیت جناحی و قشریگری در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و منفعت طلبی و قدرت طلبی آنهااجازه هیچگونه تغییر و تحول که لازمه بقای هر نظام سیاسی است را نمی دهد لذا نه تنها اکنون نظام جمهوری اسلامی که از نظر نظامی یکی از قدرتهای بزرگ جهان محسوب می گردد در خطر فروپاشی درونی و برونی در میان مدت قرار گرفته است بلکه موجودیت ایران  نیز با توجه به موقعیت ژئو پولتیکی آن با خطر جدی روبرو گشته است .

این وضع درست از هنگامی بصورت جدی آغاز شد که مسئولان مختلف در جناهای جمهوری اسلامی با سوی استفاده از بیانات رهبرانقلاب آیه الله خامنه ای در چند سال قبل در مورد بحث خودی و ناخودی در بکارگیری افراد در پست های مختلف نهایت دیکتاتوری و تنگ نظری را بکار بردند و بسیاری از افراد دلسوز و لایق و با سواد که می توانستند هم مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی مردم را حل کنند و هم به اعتبار و آبرو و موقعیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کمک شایان کنند  کنار گذاشته شده و مجبور به خانه نشینی و یا مهاجرت شدند.

درست در همین هنگام بود که افراد در جناحهای مختلف مثلا برای دور زدن تحریمها روبه فعالیتهای اقتصادی بزرگ و کلان خارجی آوردند و بقیمت فقیر شدن و گرفتاری شدید معیشتی  و سیاسی و فرهنگی مردم متاسفانه اکثریت آنها اکنون به ثروتهای باد آورده که قبلا در خواب و رویا هم تصورش را نمی کردند دست یافتند. البته گاه گاهی بدلیل بروز اختلاف منافع برخی از آنها مورد غضب و خشم بقیه قرار گرفته برای مدتی بزندان افتاده و بخشی از املاک و دارایهایش مصادره می گردد تا ادب گشته و مورد عبرت دیگران نیز واقع گردند. گاهی نیز افرادی همچون خاوری که گفته می شود او ورود به اتاقش را بدون وضو منع کرده و اکثر ماه های سال را بظاهر روزه بود و مرتبا در منزلش جلسات دوره ای مذهبی برقرار بوده ناگهان با برداشتن سهمش از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی سر از کانادا در آورده ریش ها را تراشیده و با شورت در لب دریا کنار ماه رویان به خوشگذرانی می پردازد و بچه هایش  با پول دزدیده شده از ملت بی نوای ایران شرکت بزرگ ساختمانی تاسیس می کنند و رتبه اول کانادا از لحاظ گردش مالی می شوند. 

متاسفانه مسئله حجاب نیز  که افرادی اخیرا و مرتبا بر آتش آن می دمند نیز بیشتر بدلیل تزویر و ریا، به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است تا افراد مثلا دینداریشان را برای کسب موقعیت سیاسی و مسئولیتی و مالی بیشتر به مسئولان بالا دستی نشان دهند. خدا می داند شرایطش فراهم شود احتمالا مانند خاوری و بقیه،  بیشترشان ریش ها را تراشیده و با شورت و  شورتک کنارسواحل روسیه و چین و یا کره شمالی و شاید هم سواحل اروپا و امریکا و کانادا پهلو به پهلوی حوریان زیبا پیکر بقیمت فقر و نابودی امنیت ملی  و تمامیت ارضی و استقلال ایران به خوشگذرانی و آبیاری سرزمین کفرستان بپردازند.

خدا کند تا دیر نشده دستگاه های امنیتی و دیگر نهادهای تصمیم ساز دلسوز فکری اساسی به حال وضعیت کشور بی توجه به ریا و تزویر و ظاهر سازیها نمایند. بعنوان یک پژوهشگر دلسوز به اطلاع همگان می رسانم به احتمال زیاد اگر مذاکرات در حال انجام بین ایران و اروپا و امریکا و کشورهای عربی به هر دلیلی به نتیجه نهایی نرسد. با توجه به تعداد کشته های اعتراضات و اغتشاشات اخیر و زندانی شدن دهها هزار نفر ( هرچند با عفو رهبری اکثریت آنها آزاد شدند) و مسئله حجاب و بحثهای در مورد تجاوزات جنسی و شکنجه جسمی و روانی در مورد برخی بازداشت شده گان،  متاسفانه امکان تکرار وضعیت پوتین برای رهبر انقلاب بعنوان بالاترین مقام کشور در نظام جمهوری اسلامی زیاد است.  در این صورت خطر برخورد نظامی و برقراری تحریمهای بسیار شدید تر از وضعیت فعلی که باعث فلاکت اقتصادی و فرهنگی و غیره در کشور شده وجود دارد. در چنین شرایطی امنیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز با خطر جدی رو بروخواهد شد. نگرانی از همین مسئله سبب شد تا بنده تعارفات و مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و با نوشتن این مطلب همگان را از خواب واقعی و یا خود خواسته بیدار نمایم .

بنظر می رسد اگر شرایط فورا توسط مقامات عالی رتبه نظام مدیریت نشود فاجعه بزرگی در میان مدت در انتظار مردم و کشور و نظام جمهوری اسلامی باشد.انشاالله که با درایت و واقع بینی بهتریتها برای کشور رقم بخورد. روسیه با آنهمه امکانات هسته ای و نظامی که از شوروی سابق به ارث برده است و نیز وسعت و جمعیت بیشتر نسبت بما اکنون در وضعیت خطرناک و شکننده قرار گرفته است. باید از وضعیت روسیه درس عبرت بگیریم و فورا امور مدیریت شود تا در امان بمانیم.آمین یا رب العالمین

سعید شجاعی سعدی 

شیراز 12 فروردین 1402

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد