سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

نامه به وزیر امورخارجه

Sent Mail
نامه به وزیر امور خارجه ج. ا. ایران
Saeed Shojaei saadi
to contact, bmn, bizday, +67
9 days ago
Details
بنام خدا
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جناب  آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان
با سلام 

احتراما ضمن تبریک سال نو ۱۴۰۳، اینجانب سعید شجاعی سعدی، تحلیلگر و پژوهشگر اینترنت محور فرهنگ و روابط بین الملل با حدود بیست و پنج سال فعالیت به استحضار می رسانم که امسال نیز مانند سنوات قبل مراسم جهانی تجلیل از نوروز و آیین های اخلاقی و انسانی آن  که حدود سه هزار سال است پیام صلح و دوستی و عدالت به بشریت ارایه نموده و می نماید در مقر سازمان ملل متحد طبق قطعنامه مصوب (۴ اسفند ۱۳۸۸ )  برگزار گردید.
این مراسم بیانگر این حقیقت است که نوروز ترویج دهنده صلح، دوستی و همبستگی در جهان است حتما  مستحضرید که پیشتر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) نوروز را در فهرست میراث فرهنگی نیز قرار داده است.

جناب وزیر امور خارجه ؛

بنده بسیار متاسفم که چرا وزارت امور خارجه  استفاده سیاسی و فرهنگی و اقتصادی لازم  از این موهبت الهی که ملت بزرگ ایران با توکل به خدا در طول سه هزار سال ایجاد کرده است، در جهت پیشرفت کشور و اعتلای هرچه بهتر و بیشتر نام و آوازه ایران و ایرانی و نظام در سطح بین المللی استفاده نمی کند!.

بنده از جنابعالی می پرسم  چرا باید کشور همسایه ما ترکیه که باوجود نداشتن هیچگونه قرابت فرهنگی و مذهبی با آذربایجان و فقط و فقط بدلیل کمی تشابه زبانی چنان  که شاهدیم در تارپود سیاسی و نظامی و اقتصادی آذربایجان نفوذ نماید و این کشور را در جهت منافع خود و ضد ایران بکار گیرد و ایران که بیشترین مشترکات مذهبی و فرهنگی با آذربایجان دارد سرش بی کلاه بماند و امنیت و منافعش نیز توسط دو کشور و اسراییل بخطر بیافتد..
همه میدانیم  که نوروز و فرهنگ اصیل ایرانی با سابقه ده هزار ساله که سه هزار سال آن در قالب تشکیل حکومت و دولت بوده است در بیشتر کشورهای خاورمیانه منجمله در ترکیه نفوذ و گسترش داشته است.
پرسش بنده این است که چرا باید وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران صرفا به برگزاری سالیانه یک مراسم در سازمان ملل اکتفا نماید و برای حقانیت ایران و ایرانی و اثبات این مسئله که بدون هیچ تعصب قومی اولین منشور حقوق بشر دنیا نه تنها در قالب منشور کورش کبیر که توسط او و دولتش در امپراتوری بزرگ او به اجرا گذاشته شد و این همان زمانی که بر اساس شواهد و قرائن تاریخی در بیشتر نقاط جهان آدمخواری و کشتارهای بزرگ زنان و کودکان در جریان بوده است .
جناب اقای دکتر :
امروز متاسفانه در سایه انفعال وزارت امور خارجه در سازمانهای بین المللی و مصاحبه های مقامات کشورهای مهم دنیا و مطبوعات و رسانه های جهان هم نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران را مستقیم و یا غیر مستقیم به بدترین القاب و صفات زشت و ضد بشری متهم می کنند و گذرنامه جمهوری اسلامی ایران، هزار متاسفانه به یکی از کم ارزش ترین گذرنامه های جهان تبدیل شده است. اگر بنده وزیر امور خارجه بودم و می دیدیم بدلیل انفعال وزارت امور خارجه ای که بنده عهده دار مسئولیت آن هستم چنین کم کاری ویرانگری وجود دارد حتی اگر مجلس و رئیس جمهور هم خواهان استیضاح  و استعفای بنده نبودند خود شخصا استعفا میدادم تا فردی توانمندتر عهده دار مسئولیت گردد و جلوی هجمه های مخرب را ضد نظام و ملت متمدن ایران در سطح بین المللی را در عمل بگیرد و نه در شعار و حرف.
جناب آقای وزیر امور خارحه: 

بسیار زشت و ناپسند است که وزارت امور خارجه در سایه رخوت و کم کاری خود اجازه دهد روسیه و چین جمهوری اسلامی ایران را در روابط بین المللی قربانی منافع و امنیت ملی خودشان نماید و از ایران در بازی شطرنج سیاسی جهانی بعنوان سرباز پیاده خود استفاده نمایند و یا دستکم در اذهان جهانیان چنین وانمود نماید  که تاثیر بسیار اساسی بر نظام جمهوری اسلامی دارند و بر اساس همین رویه با غرب بر سر قربانی کردن منافع و امنیت ملی ما بصورت آشکار و پنهان معامله نماید.
کیست که نداند که بیشتر تحریمهای فلج کننده ضد مردم ایران در نتیجه ساخت و پاخت این دو کشور با غرب بر ما تحمیل شده است.
متاسفانه در سایه بی تحرکی وزارت خارجه ایران،   روسیه اکنون جمهوری اسلامی را حامی خود در جنگ با اوکراین در اذهان جهانیان جا انداخته است. در مورد بر جام نماینده روسیه مرتبا مصاحبه می نماید و باز چنین به جهان القا می کند که این روسیه است که بر ایران نفوذ دارد پس غرب در مورد برجام اول باید روسیه را راضی کند! تا کار به سرانجام برسد.
از سوی دیگر در دیدار با مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس مقامات روسیه و چین بر مالکیت امارات بر سه جزیره متعلق به ایران تاکید می کنند و کمی بعد هم برای راضی کردن مقامات ایرانی بر تمامیت ارضی ایران تاکید می نمایند.
جناب اقای دکتر عبداللهیان:

در پایان از جنابعالی درخواست می نمایم کارگروهی را جهت بازبینی و بازنگری در سیاستهای خارجی  جمهوری اسلامی ایران در وزارت خارجه تشکیل دهید و نتیجه را جهت تایید نهایی بعد از تصویب رئیس جمهور به محضر رهبر انقلاب تقدیم نمایید.
ادامه رویه حاضر  در سباست خارجی بویژه با احتمال بقدرت رسیدن دوباره  ترامپ در امریکا، می تواند به یک فاجعه غیر قابل جبران حتی یک جنگ بزرگ ضد جمهوری اسلامی ایران خدای ناکرده تبدیل شود. 
با تشکر
سعید شجاعی سعدی
سوم فروردین ۱۴۰۳، شیراز

همراه: ۰۹۱۷۷۱۵۱۱۲۰
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد