سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

از اثرات فعالیتهای سیاسی خطرناک این سه گروه در حد امکان جلوگیری

WHAT MUST TO BE DONE,FOR PREVENTING THE OPERATIONS OF THE THREE FOLLOWING QROUPS IN ORDER TO AVIOD OF CIVIL & REGIONAL AND THE WORLD WAR
چه باید کرد تا کار و فعالیت  این سه دسته سیاسی زیر منجر به سقوط حکومتها و بروز جنگهای داخلی و منطقه ای و جهانی نگردد؟!.
پژوهشی و نظری از: سعید شجاعی سعدی


 
سیاست داخل و بین الملل  جوامع بشری به  کی اعتماد کنیم به کی نکنیم!.
---
در جوامع بشری حضور و فعالیت دو گروه سیاسی و اجتماعی بسیار خطرناک است. اول دسته ای که مخلصند اما بسیار متعصب و تنگ نظرند و همین مسئله پیشرفت همه جانبه را یا به کلی متوقف می کند و یا شدیدا جلوی ان سنگ می اندازد و سرعت ان را بسیار کند می سازد!. دسته دوم کسانی هستند که خود از توان و سواد و هوش و نتایج کار و مدیریتی پایینی برخوردارند و  بسیار مسئله دارند اما با بکارگیری روشهای شیطانی  نه تنها ضعفها و ناتوانیها و امیال و نیت کثیف و ضد الهی و انسانی  خود را پنهان می کنند بلکه سبب حذف دایم و یا موقت افرادی می گردند که هم هوش و مدیریت دارند و هم مخلصند و هم بی ادعا و خدا ترس و اینده بین و عاشق خدمت به مردم و نظام سیاسی و اجتماعی و تاریخی جوامع خود  ! ؟
---
در واقع این رسم نانوشته روزگاران گذشته و حال دستکم در برخی ازجوامع بشری است که افرادی که یا مخلصند و دلسوزند اما شدیدا تنگ نظر و شکاکند ! و یا افرادی که  نه دلسوزند و نه مخلص اما برای کسب قدرت و  ثروت و شهرت و رانت  همه جانبه ناحق و حرام و دست به کارهایی می زنند که با ان کارهای خود شیطان را  هم روسفید می کنند و هم او را درس می دهند!.
---
  این دو دسته هر چند در انگیزه و نیت و هدف متفاوتند اما در نتیجه ای که از کارهایشان بدست می اید کاملا یکسانند ! چرا که هردو دسته نمی گذارند فرد و یا افراد  توانمند و باسواد و بی ادعا و برای یک کشور و نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ان و حتی صلح و ثبات منطقه ای و جهانی بسیار مفیدند فعالیت کند. این دو گروه یا اساسا نمی گذارند افراد توانمند و
---
مجرب و باسواد به میدان بیایند و یا اگر هم به میدان امدند  و در جایگاهی قرار گرفتند که از دید ان دو سته نباید انجا قرار می گرفتند چنان عرصه را بر انها تنگ می کنند که طرف کاملا منفعل و بی انگیزه و فرسوده و خسته گردد!. کارهای این دو دسته به همان میزان که ادامه یابد به همین میزان هم کشور و منطقه و جهان را از نتایج مثبت فعالیتهای چنین افرادی محروم می کنند.متاسفانه در چنین فضایی چاپلوسی و ریا و دروغ و پاپوش دوزی و مورد
---
 سازی ناحق  و وارد ساختن اتهامهای بی اساس و تهمتهای ساختگی  و ترور شخصیت شدیدا رواج پیدا می کند.این دو گروه و بویژه گروه دوم (که با کارهایشان گفتیم شیطان را شرمنده می کنند) چنان فضا و شرایطی را بوجود می اورند که همه تا انداز ه ای گیج شوند و تشخیص سره از نا سره دشوار گردد!. تاجامعه همواره با تنش اشکار و پنهان مواجه گردد!و افراد به هم شک کنند و از یکدیگر بترسند!. متاسفانه بروز چنین شرایطی (مثلا در مورد جامعه فعلی ما)خدای ناکرده دشمنان خارجی را گستاخ و اماده مداخله همه جانبه میکند! و در داخل هم همبستگی ملی را بطور نسبی تضعیف و افراد جامعه را تا اندازه ای  نسبت به یکدیگر بی رحم و به سنن و اداب ملی و اخلاقی پیشین خود تا حدی بی تفاوت می سازد.
---
البته می توان دسته سومی را هم فرض کرد که در هر دو دسته پیش گفته شده جای بگیرند یعنی ضمن داشتن تقوا و صداقت گاه گاهی نیز از روشهای شیطانی گروه دوم استفاده می کنند که کار و نتایج این گروه از دو دسته فوق بسیار خطرناکتر است.معمولا نتایج کار این دسته نهایتا منجر به جنگهای داخلی و منطقه ای و تغییر ژئو پلتیک ملی و منطقه ای و جهانی می گردد که تحولات صد سال اخیر منطقه جهان ناشی از فعالیت این گروه است.
===
چه باید کرد تا کار این سه دسته منجر به سقوط حکومتها و بروز جنگهای داخلی و منطقه ای و جهانی نگردد؟!.
--
بنظرم می رسد تا هنگامی که شرایط اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی موجود جوامع بشری اجازه فعالیت و رشد این سه گروه را میدهد متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از پدیدهای فوق در جهان وجود ندارد! و  باز متاسفانه در صد سال اخیر همواره این سه دسته با کارهای خود سبب سقوط صدهها حکومت  و بروز صدهها و هزاران جنگ داخلی و منطقه ای و جهانی و تجزیه و یا محو کشورها و یا تولد کشورهای جدید البته با تلفات و بی خانمانی دهها و صدهها میلیونی گردیدندوبروز  دو جنگ جهانی اول و دوم و جنگهای داخلی سوریه و لبنان و اسپانیا و غیره  و جنگ ویتنام و کره و وضعیت پیش امده برای سودان و لیبی و عراق و افغانستان و سومالی و یوگسلاوی سابق و بویژه از هم پاشیدگی شوروی سابق و غیره تنها گوشه ای کوچک از وضعیت صد سال اخیر است که از فعالیت این سه گروه پدید امده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد