اینترنت گوی سبقت در اثرگذاری بر افکار جوانان و میانسالان را ربوده است.
بیشتر سیاستمداران و پژوهشگران و صاحبنظران فرهنگی و رسانه دستکم تاکنون نقش رادیو تلویزیون و مطبوعات کاغذی را در اثر گذاری بر افکار مردم، بیشتر از سایر رسانه های موجود می دانند.
در حدود دو دهه ای که در اینترنت بعنوان یک پژوهشگر و فعال اینترنت محور فرهنگ و صلح جهانی حضور دارم با کنکاش و پژوهش در دیدگاه کاربران اینترنتی و استفاده کننده گان رسانه های دیداری و شنوایی (منجمله رادیو و مطبوعات چاپی و تلویزیون) به این نتیجه رسیده ام که اینترنت (خوب یا بد) به اصلی ترین پدیده اثر گذاری بویژه در مورد جوانان و میانسالان تبدیل شده است. در آینده انشالله در این باره بیشتر اطلاع رسانی خواهم کرد.