سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

بررسی تحلیلی اوضاع کشور در نامه به آقایان محترم حسن روحانی رئیس جمهور و باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام:


ضمن تبریک میلاد حضرت مولای متقیان علی ع ، بنده سعید شجاعی سعدی، به عنوان یک فعال اینترنت محور فرهنگ و صلح جهانی براساس تحلیل و پژوهشهای پیشین و حال خود، به هر دو شما حضرات محترم با توجه به جایگاه حقوقی تان هشدار می دهم:
 چه این دعوا و بگومگوهای اخیر به اصطلاح عوام، جنگ زرگری قبل انتخابات ریاست جمهوری یا واقعی باشد، این بمانند آن می ماند که خانواده ای در جنگل توسط گرگهای درنده محاصره شده است و هر لحظه ممکن است بخشی یا همه اعضای خانواده در حمله گرگها نابود گردد و در این حال اعضای خانواده بهر دلیل موجه و یا غیر موجه ای بجان هم بیفتند و کار نابودی خانواده را برای گرگهای درنده آسان نمایند.
جناب آقایان روحانی و قالیباف:
برجام نه راه نجات است و نه راه گمراهی، در تحلیل بنده، برجام تنها یک قرارداد بین المللی مانند همه قراردادهای معمولی دیگری است که بین یک یا چند کشور بسته می شود. این قرارداد می تواند از اجماع جهانی بر علیه ایران جلوگیری نموده و مهر تایید سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل و بویژه آژانس جهانی انرژی هسته ای مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران را به جهانیان اثبات نماید و مانع به ثمر رسیدن تلاشهای افرادی مانند نتانیاهو و برخی از سران کشورهای عربی برای ایجاد ائتلاف سیاسی و نظامی بر علیه ملت و تمامیت ارضی ایران عزیز گردد. پس همه باید در تقویت و پایبندی به آن کوشا باشیم.
در تحلیل بنده وضعیت کنونی نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم و مشکلات فرهنگی و اخلاقی و فسادهای خرد و کلان حال کشور زاییده سوی مدیریت و سوء رفتار و همچنین سیاستهای هر دو جناح " اصلاح طلب و اصولگرا "است نه یک جناح خاص !.
 حتما وقت آنست تا پیران و روسای جناحهای فوق الذکر کشور در سیاست و دیدگاه های خود بشکل اساسی تجدید نظر نمایند.
نمی شود در خانه های کاخ وار نشست و شعار طرفداری کوخ نشینی و بینوایان داد !. نمی شود خود و خانواده در رفاه و آسایش شاهزاده وار در داخل و یا خارج از کشور بسر برند و برای برخی از مردمی که در سطل های آشغالی بدنبال غذا برای خود و خانواده هایشان می گردند قانون وضع کرد و یا آن را اجرا نمود!. نمی شود کسانی که دختران و پسران خود را با شرایط عالی و در ناز و نعمت بدست آمده از ثروت حلال و یا حرام از بیت المال به خانه بخت می فرستند، انتظار داشت بفکر کار و ازدواج حدود 18 میلیون نفر جوانی باشند که به دلیل فقر نتوانستند ازدواج نمایند در حالی که نصف دین از نظر اسلام ازدواج است!.  اکنون آمارهای رسمی نشان از باسوادی 95 درصد مردم دارد و در هر خانواده حتما یک کامپیوتر و یا یک تلفن همراه پیدا می شود تا اطلاعات و اخبار را بصورت برخط و لحظه ای دریافت نمایند! در چنین وضعیتی نمی شود با روشهای کهنه و نخ نما با مردم ایران و جهان صحبت کرد.
جناب آقایان روحانی و قالیباف:
در پایان بنده سعید شجاعی سعدی اعلام می نمایم نه به جناحی وابسته ام و نه دنبال پست و ثروت و شهرت ام و نه ریالی برای فعالیتهای طولانی خود از هیچ شخص حقیقی و حقوقی داخلی و یا خارجی دریافت نموده ام و نه کسی بنده را به شروع و ادامه این کار وادار و یا حمایت نمود.
گذشته من نشان داده است به رغم همه مشکلات با بکار گیری سه توان تخصصی خود (برنامه ریزی اجتماعی، کامپیوتر و صنعت جهانگردی) برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف نظامی و یا سیاسی  ضد ایران و برای آنکه ایران را ایرانستان نکنند و نیز برای تقویت صلح و امنیت جهانی از طریق ارائه نامه، تحلیل، پیشنهاد و راه حل هایی مبتنی بر پژوهش از طریق اینترنت ، هر کاری از دستم بر آمده انجام داد ام.
 بعنوان یک ایرانی برای ایران و ایرانی امنیت و سرفرازی و زندگی در شان سابقه چند هزار ساله آن در ایجاد تمدن بزرگ جهانی از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم. بعنوان یک انسان برای بشریت صلح، امنیت و دوستی آرزومندم. بعنوان یک مسلمان برای همه مسلمان جهان سعادت ، خوشبختی، کرامت و پیشرفت همه جانبه، عاقبت بخیری در دنیا و آخرت مسئلت می نمایم.
ارادتمند:

سعید شجاعی سعدی.شیراز 6 اسفند 1399

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد