سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

تحلیل مهم سیاسی روز ایران: انتظاردو جناح اصلی کشوراز انتخابات ریاست جمهوری 1400 و موضوع برجام چیست؟


انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در 28 خرداد 1400 برگزار خواهد شد و دو جناح "اصواگرا" و "اصلاح طلب" عزم خود را برای ساختمان پاستور جزم کرده اند. در این بین حتما  افرادی که از طیف مستقل هستند نیز کاندیدا خواهند شد اما با توجه به حضور شورای نگهبان بشدت محافظه کار تحت مدیریت آیه الله جنتی، آنها شانس کمی برای تایید صلاحیت دارند هرچند با توجه به سوابق قبلی این شورا تقریبا مسلم است که اکثریت افراد کاندیدا از هردو جناح اصلاح طلب و اصولگرا نیز بدلایل مختلف رد صلاحیت خواهند شد.


از دیدگاه تحلیلی بنده سعید شجاعی سعدی،بنظر می رسد اصولگراها یکی از دلایل مهم خودرا برای حضور در پاستور فرض درگذشت احتمالی مقام معظم رهبری (که انشالله 120 سال عمر ایشان باشد) در 5 سال آینده قرار داده اند و بهمین دلیل می خواهند هر سه قوه را در اختیار داشته باشند. از سوی دیگر اصلاح طلبان که بمانند رقیبان اصولگرای خود اکثرا به ثروت و جایگاهای بالایی در نظام جمهوری اسلامی ایران (بدون قضاوت در مشروع بودن یا نبودن ثروت و جایگاه قدرتی خرد و کلان آنها)، رسیده اند ابدا مایل نیستند به یکباره همه چیز خود را از دست بدهند لذا بشدت در تلاشند تا با معرفی افراد مهم برای انتخابات 28 خرداد، به پاستور دست یابند.
بنا براین بنظر می رسد ورای شعارهای افراد دو جناح،یکی از  مسئله های اصلی آنها تدارک لازم برای مواجه شدن با شرایط حاد سیاسی به شرحی که گفته شد است.

بحث برجام و دوستی یا دشمنی و رابطه یا عدم رابطه با غرب و بویژه با  امریکا دستکم در شرایط حاضر فقط از این منظر برای دو جناح فوق اهمیت دارند.


آرزو می کنم تحلیل بنده اشتباه باشد و هردو جناح دستکم اینبار بصورت واقعی فکر معیشت و زندگی اکثریت مردمی باشند که بمعنی واقعی به نان شب محتاجند و دختر و پسرانشان در آرزوی یافتن کار و مسکن و ازدواج پیر و افسرده و نا امید گشته اند و این در حالی است که روزانه باید شاهد درز خبر اختلاس، رانتخواری و زندگی اشرافی این مقام فعلی و یا اسبق و فرزندان یا بستگان و حواریون آنها در داخل و یا خارج از کشور بود.افرادی که از بر این نظام حق یا ناحق به ثروت و شهرت و جایگاه بالا رسیده اند منطقا در درجه اول بدنبال حفظ موقعیت مالی، اداری و سیاسی خود در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند تا رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی زجر آور و خوارکننده اکثریت مردم ایران.


بنده بعنوان فردی که در نوجوانی در روند انقلاب اسلامی و پیروزی آن شرکت داشته و در 4 دهه اخیر نیز با دلسوزی و با بکارگیری همه توان علمی و تجربی و امکانات ناچیز مادی خود برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف نظامی و سیاسی موثر برای تهدید تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز هر کاری که در حد وسع خود لازم بوده در شبکه های اجتماعی و غیر آن انجام داده است، آرزو می کنم ای کاش تفکر غالب در نظام جمهوری اسلامی ایران به افراد دلسوز و چشم و دل شسته از دنیا و دارای توان کاری  اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را می داد.


اعضای هر دو جناح بیشتر از این کاری از دستشان برای رفع مشکلات فاجعه بار معیشتی و فرهنگی بر نمی آید بلکه همه این مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی اکثریت بالای مردم متاسفانه ناشی از عملکرد آنها است.


بهرحال در پایان این تحلیل امیدوارم و دعا می کنم خداوند همه ما مردم ( و منجمله مسئولان هر دو جناح را ) در دنیا و آخرت عاقبت بخیر و دور اندیش و دلسوز فرو دستان جامعه نماید که اگر چنین می شد احتمالا دیگر نیازی به ساخت چند فصلی سریالهای "گاندو" و "خانه امن" و دیگر سریالها و فیلمهای سینمایی با موضوع مشابه نبود. آمین یا رب العالمین.  

     بیشتر در :

 با جستجوی نام کامل بنده "سعید شجاعی سعدی"  در اینترنت قابل دسترسی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد