سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

تحلیل مهم: امروز روز کمک است نه مشکل آفرینی


 اینجانب سعید شجاعی سعدی بعنوان یک کارشناس ارشد و مجرب و بعنوان یک تحلیلگرو پژوهشگر اینترنت محور که کار مدیریتی و اجرایی هم نموده است تحقیقا بر این باورم که حجم مشکلات ناشی از کرونا و دامنه فقر در کشور چنان زیاد و گسترده است که حل و فصل نهایی آنها از عهده و عده یک دولت بر نمی آید و نیاز به یک بسیج همگانی در سطح کشور و حتی بکارگیری توان مالی و فنی و مدیریتی ایرانیان دلسوز ساکن در سراسر جهان دارد بویژه که یکپارچگی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران که بدنبال انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 صورت پذیرفت می تواند یک کمک بزرگ به فرایند فقر زدایی و کرونا زدایی در کشور بمحض شروع بکار دولت آقای رئیسی در 12 مرداد 1400 باشد.
بخصوص که سرنوشت مذاکرات وین در غباری غلیظ و نا روشن گرفتار شده است و بدلیل کارشکنی اسراییل و برخی از دول عربی و نفوذی که آنها بر دولت امریکا دارند بنظر می رسد حتی اگر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو برجام بتوافق برسد و امریکا هم به برجام برگردد و تحریمها را هم بردارد و ایران هم به عضویت معاده پول شویی بپیوندد و آنرا هم امضا بکند باز تضمینی نیست که فردا روزی، دول یاد شده موثر بر تصمیمات کاخ سفید دولت امریکا را وادار به خروج مجدد از برجام و بازگشت وضع فعلی نکنند.
بنا براین بنظر می رسد دولت آقای رئیسی همانگونه که در مناظرها و مصاحبه هایش مکررا قول داده است باید برای نجات کشور از کرونا، فقر و فلاکت معیشتی اکثریت مردم ایران از همه توان و امکانات کشور و همه توان ایرانیان علاقمند و دلسوز ساکن خارج از کشور بدون توجه به جناح بازیهای سیاسی کشور و تنگ نظری های مخرب چند دهه اخیر که سبب پدید آمدن وضع اقتصادی و اجتماعی زشت و زننده کنونی گردیده است، استفاده نماید.
بنظر می رسد تنگ نظری و رانتخواری سبب شد تا در دهه های گذشته نظام جمهوری اسلامی و کشور از استعدادها و توان مالی و تخصصی و مدیریتی خیلی عظیمی از نیروهای دلسوز و متعهد محروم گردد و به همین نسبت دستگاهای جاسوسی بیگانه بتواند متاسفانه ضربات مختلفی را که گاه غیر قابل جبران بودند (مانند ترور دانشمندان هسته ای) بر پیگر نظام جمهوری اسلامی و کشور وارد سازند.
واقعا نیاز کشور می طلبد که مسئولان بالا دستی بصورت فوری در مناسبات جاری کشور تجدید نظر نمایند و تا دیر نشده فکری عاجل برای رفع این نابسامانیها بنمایند.
تحقیقا بر این باورم دشمنان ایران و جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند تا خدای ناکرده وضعیت کنونی سوریه، لیبی، یمن، و غیره را بر ما تحمیل نمایند.
وا مصیبتا اگر با ندانمکاری و اشتباه محاسبه و مناسبات بی برنامه باری بهر جهت و تنگ نظری و رانتخواری  و رانتخواهی به دشمنان اجازه رسیدن به آرزوهایشان را بدهیم. بنابرآنچه گفته شد به این نتیجه منطقی می رسیم که امروز روز کمک و یاری رساندن برای حل مشکلات شدید معیشتی و کرونایی مردم است نه روز مشکل آفرینی  و چوپ لای چرخ گذاشتنها و حاشیه سازی ها.
انشالله که چنین خواهد شد.       
شیراز.سعید شجاعی سعدی
17 تیرماه1400
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد