سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

ایرانیان مقیم خارج

ایرانیان مها جر تحقیقا بیشتر از هر قوم مهاجر دیگری در کشورهای صنعتی و بخصوص غرب اثر همه جانبه داشته و دارند . اما بنظر می رسد انچنان که باید و شاید از موقعیت والای خود در جهت کسب فرصت های سیاسی در  ان کشور ها استفاده نمی کنند . این در حالی است که سرمایه و تخصص و هنر و ... انها هر روز کشور میزبان را از دید توسعه رشد بیشتر میدهند .بنظر نگارنده همانگونه که اقلیت های قومی مثل ارمنیان و یو نانیان و یهودیان و... با کسب موقعیت های سیاسی در کشوری مثل امریکا بر سیاست های امریکا در مورد کشورهای خود و منطقه اشان بشدت اثر گذارند ایرانیان که هم از لحاظ تنوع تخصص و هم ثروت و هم مدیریت و فرهنگ دست بالاتری از بقیه دارند  می توانند چنین کنند اما متاسفانه بنظر می رسد از این موقعیت بر تر خود استفاده شایسته و با یسته را نمی کنند.؟!!!

ایرانیان خارج از کشور  هر چقدر از نظر اعتقادی و سیاسی و... ممکن است باهم و با با داخل  تفاوت سلیقه داشته باشند . هنوز خود را ایرانی دانسته و می دانند و به تاریخ و فرهنگ کهن خود که چون خورشیدی روشنگر جهانیان بوده و هست  بشدت افتخار می کنند . تلاش نسل دومی ها و سومی ها  برای حفظ  اداب وسنن و یادگیری زبان فارسی و ارتباط با سرزمین مادری ازبهترین گواه این مطلب است .

بنظر نگارنده ایرانیان گرانقدر  مقیم غرب و بخصوص امریکا می توانند و با ید با اثر گذاری بر نهاد ها و مراکز تصمیم سازی غرب و بخصوص امریکا دید گستاخانه و زور گویانه بعضی نئو محافظه کاران (خوشبختانه در حال افول) در دولت پرزیدنت بوش را در مورد بر نامه هسته ایران تغییر دهند !

کدام منطق  و عرف بین المللی می گوید کشوری با هزاران سال تاریخ و تمدن به علم و فن غنی سازی دست پیدا نکند چرا که ممکن است ! فقط ممکن است در اینده از ان برای مصارف نظامی استفاده  کند !
شرم اور است ! که بدلیل عدم اعتماد چنین حقی را می خواهند از ایران سلب کنند!
کشوری با وسعت ایران و رشد سریع در حال انجام ان چطور ممکن است  خود را از فن اوری هسته ای که می تواند همه  نیازهای حال و اینده او را به برق و سایر مصارف مورد نیاز بر طرف سازد محروم کند؟!!!

بنظر نگارنده  همو طنان عزیزمان در امریکا می توانند با استفاده از موقعیت علمی و تخصصی و مالی و... خود  بر سیاستهای کاخ سفید چه در  حال و یا اینده اثر گذار باشند .!!!

بنظر نگارنده ایران و غرب  می تواند  و باید همه مشکلات خود را حل کنند و با اعتماد بیکدیگر  زمینه رشد و امنیت منطقه فوق حساس خلیج فارس و  خاورمیانه و... و نیز به بر قراری صلح و امنیت  در منطقه و جهان کمک شایان نمایند.!ودر این راه ایرانیان مقیم غرب و بخصوص امریکا می توانند و باید  به این مهم کمک نمایند تا زمینه هر نوع درگیری و جنگ در منطقه که می تواند کل منطقه و بخش عمدهای از توان همه جانبه  امریکا را به نابودی و مرگ بکشاند از بین برود!

ایران و امریکا منافع مشترک بسیاری در منطقه دارند که عراق و افغانستان بخش کوچکی از ان را در منطقه تشکیل  می دهد . بنظر نگارنده اگر امریکا دست از تبلیغات رسانه ای بردارد و به معنی واقعی ج.ا.ا را برسمیت بشناسد .!
قطعا  بسیاری از مشکلات امریکا و غرب در منطقه با مساعدت ایران حل خواهد شد !
روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور در چنین شرایطی بسرعت برقرار و به حداکثر ممکن خواهد رسید و مبادلات فرهنگی و جهانگرد و دانشجو ...  سریعا اغاز خواهد شد !!!
و اقتصاد ایران ومنطقه و صد البته  امریکا نیز به رشد خواهند رسید و از شدت کل کل های امریکا و چین و روسیه و ...نیز بشدت کاسته خواهد شد!
و از همه مهمتر پیوند ایرانیان خارج با داخل بسیار محکم تر خواهد شد ! و ایرانی اعتبار و ارزش جهانی خود را یکبار دیگر به دنیا گوشرد خواهند نمود ! به امید ان روز !
تا نظر شما چه باشد؟  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد