سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

چرا در مناظره به مطالب اساسی و راه گشا برای مردم و کشور نمی پردازید ؟!

مناظره دوم دیشب بین شش کاندیدا ی دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد .

شاه کلید نقاط مشترک این مناظره این بود که هر شش نفر تاکید داشتند « پدر مردم در آمده » ( این عبارت دقیقا  از زبان همه شش نفر مستقیم و غیر مستقیم  بیان گردید). اما آقای پزشکیان تاکید داشت شما اصولگراها و تندروها پدر مردم را در آوردید و آقای زاکانی تاکید داشت شما اصلاح طلبان پدر مردم را در آوردید.

تا اینجا معلوم شد پدر مردم درآمده اما کسی در دو جناح مسئولیت آن را نمی پذیرد.

اکثر آقایان به فقر و فلاکت مردم و فاصله طبقاتی شدید و نیز حضور اتباع تاکید داشتند(کلمه فلاکت دقیقا در مناظره دیشب بکار برده شد), شورای محترم نگهبان از بین حدود هشتاد نفر داوطلب آقایان پزشکیان، پور محمدی، جلیلی، قالیباف ، قاضی زاده هاشمی و زاکانی را تایید کرد و بقیه را عدم احراز صلاحیت داد.

با توجه به این واقعیت که مشکلات اساسی و اولویت اول کشور اقتصادی و معیشتی است. هر کدام از این شش نفر که بریاست جمهوری اسلامی ایران برسد باید یک تیم تخصصی اقتصادی قوی و با تجربه و بروز انتخاب کند. تیم تخصصی اقتصادی موفق نخواهد شد مگر یک تیم سیاست خارجی و یک تیم سیاست داخلی بسیار قوی و کاردان و بروز تیم اقتصادی دولت آینده را پشتیبانی کنند.

دو مناظره قبلی که دست آورد خاصی بهمراه نداشت خدا کند در سه مناظره باقی مانده دقیقا معلوم شود چه سیاست های عملی و  قابل اجرا بی را این شش داوطلب برای جبران فقر و فلاکت مردم بزرگ ایران با ده هزار سال سابقه  نقش آفرینی در فرهنگ و تمدن جهان در نظر دارند پیاده و اجرا نمایند. همان فقر و فلاکت و پدر در آوردنی که در دو مناظره قبلی به اعتراف خودشان اکثریت دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا  بر مردم ایران تحمیل کرده اند. شرایط منطقه و جهان و وضعیت نارضایتی اقتصادی و معیشتی بسیار سخت و بد مردم اجازه ادامه سیاستهای اقتصادی، فرهنگی و بین المللی گذشته را نمی دهد. کمترین اشتباه نه تنها خدای ناکرده امنیت و تمامیت ارضی ما را بخاطر می اندازد بلکه باعث از هم پاشیدگی انسجام ملی و نظام جمهوری اسلامی و تبدیل ایران اسلامی به سودان و یمن و افغانستان و لیلی و عراق و سوریه و غیره نیز خدای ناکرده خواهد شد. بنده تا رهبر مقتدر انقلاب در قید حیات هستند بر این باورم که چالش‌های فوق بخودی خود نمی توانند استقلال و تمامیت ارضی و وحدت کشور را از بین ببرد ولی در نبود ایشان بسیار نگرانم که منفعت طلبی سیاسی و اقتصادی و غیره دو جناح نه تنها نظام جمهوری اسلامی که موجودیت ایران و ایرانی را نیز با خطر جدی روبرو سازند. این یعنی نابودی ایران و تجزیه و حضور میلیون‌ها نفر سرباز و نیروهای نظامی و امنیتی و غیره دشمن در ایران و بروز کشتارهای وسیع و تجاوزات جنسی و کودک کشی و غیره . بله الحمدالله هم سپاه و هم ارتش و هم نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیجی مقتدر و با قدرت هست که با پشتیبانی و حمایت مردم  به مانند دفاع مقدس و بهر قیمت ممکن به احدی  تعدی و تجاوز به مرزوبوم این سرزمین مقدس را نمی دهد ولی تفرقه و فاصله طبقاتی بسیار زیاد کنونی و مشکلات معیشتی سخت مردم خدای ناکرده ممکن است احتمال عملی شدن هر تهدیدی را به دشمنان بدهند. لذا جا دارد تا هر کس رئیس‌جمهور شد بلافاصله به حل مشکلات اقتصادی مردم و تقویت  وحدت  در کشور را در سر لوحه کار خود قرار دهد. انشاالله 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد