سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

نامه به سید محمد خاتمی

بنام خدا
جناب آقای سید محمد خاتمی پدر معنوی اصلاح طلبی اخیر در ایران.
با اهدای سلام و ادب و احترام
مقدمه:
حتما حضرتعالی بهتر از بنده سعید شجاعی سعدی، بعنوان یک پژوهشگر، تحلیلگر فرهنگی و روابط بین‌الملل، اینترنت محور، میدانید که کشور در شرایط فوق حساس بسر میبرد.
از یک  سو  کنش و منش افراطی اعضای پایداری ها و مصافی ها و انجمن حجتیه و غیره و از سوی دیگر رفتار های افراط گرایانه اعضای برخی از اصلاح طلبان در کنار سوی مدیریت ، اختلاس و زمین‌خواری و رانت خواری سبب شده است نه تنها هشتاد درصد مردم در سختی و معیشت خراب و صدهها مشکل دیگر قرار بگیرند بلکه از شرایط و اوضاع کشور بشدت نگران و معترض نیز باشند که عدم شرکت اکثریت  مردم در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری بیانگر و اثبات گر این مطلب است. 
در این بین حضور گسترده تا پانزده میلیون اعلام شده اتباع افغانی در کشور که نه مالیات میدهند و نه عوارض و از همه یارانه های کشور هم استفاده می کنند نه تنها باری اضافی بر دوش مردم و بودجه نحیف کشور است بلکه باعث تشدید تا امنی فردی و اجتماعی در کشور نیز گردیده است. مجموعه شرایط فوق کشور را در لبه پرتگاه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و امنیتی قرارداده است. در یک کلام موجودیت نظام جمهوری که حتی موجودیت ایران عزیز نیز با خطر جدی با توجه به نارضایتی اکثریت مردم و محاصره و فشارهای همه جانبه خارجی روبرو می‌باشد.
جناب آقای سید محمد خاتمی:
اکنون که دولت یار صمیمی شما جناب آقای دکتر پزشکیان عزیز با شعار نهج‌البلاغه و تحت نام « دولت وفاق ملی»  با تدبیر رهبری و سپاه تمشعیت امور را در دست گرفته است، خوشبختانه نور امیدی برای بهبودی اوضاع در دل مردم و دلسوزان انقلاب و کشور بوجود آمده است، لذا با توجه به فاجعه سال ۸۸ که شرایطی را بوجود آورد تا نهایتا بدلیل اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بر علیه نظام و کشور به بهانه مسایل هسته ای و خفقان سیاسی    که اوج برقراری تحریم‌ها در سه سال دولت شهید رئیسی رقم بخورد و در کنار حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی  و اختلاس حدود چهار میلیارد دلاری وزیر و دارو دسته اش سبب نابودی اقتصاد و معیشت اکثریت خانواده‌های ایرانی گردید و بنوبه خود همه این عوامل سبب نارضایتی هشتاد درصدی مردم از مسئولان و نظام گردید که همین نارضایتی هم نهایتا سبب تدبیر رهبری و سپاه و غیره برای نجات کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و انتخاب پزشکیان کاربلد، باسواد و دستپاک گردید .

جناب خاتمی عزیز؛

از حضرتعالی انتظار می رود رویه گذشته را کنار بگذارید و با حضور مستمر و فعالانه خود برای نجات کشور از سقوط در گرداب جنگهای داخلی و خارجی و ورشکستگی اقتصادی کشورگامهای اساسی بردارید.
در اولین گام پیشنهاد می نمایم حضرتعالی دیداری خصوصی با رهبر انقلاب و در گام بعدی دیدار مجموعه جبهه اصلاح طلبان منجمله آقایان  کروبی و میرحسین موسوی با رهبر انقلاب را به انجام رسانید. گذشته هر چقدر تلخ و دشوار بوده است به تلخی نابودی ملک و ملت و استقلال ایران و ایرانی نیست. بخدا قسم بلاهای گوناگونی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بر بنده ای که در جریان انقلاب اسلامی و در سن نوجوانی و بعد جنگ تحمیلی شرکت فعالانه شرکت داشتم وارد شد اگر بر جفای بر حضرتعالی و موسوی و غیره بیشتر نباشد کمتر نبوده است اما می بینید به عشق ایران و ملت و تاریخ و فرهنگ ده هزار ساله امان و به عشق مولا علی ع و فرزندانش بویژه مولا امام زمان عج همه را به جان خریدم و دست از تلاش برای خدمت فعالانه برای حفظ ایران و ایرانی برنداشتم.
قبول دارم این یک کار بسیار سخت است چرا که به محض اقدام برای وفاق ملی فورا تندروهای عضو جبهه اصلاحات و جبهه مقابل بویژه افراطیون مصافی و پایداری و انجمن حجتیه و روزنامه کیهان بشدت شما را مورد حملات سنگین قرار خواهند داد و رسانه های بیگانه نیز بشما خواهند تاخت. اما کار بزرگ از افراد بزرگ ممکن است و بر می آید و لاغیر .
بنده بر این باورم حضرتعالی بعنوان یک چهره ملی و جهانی و یک شخصیت مورد احترام حوزه و دانشگاه با سابقه روشن حتما از این حملات دلخور  و رنجیده خاطر نخواهید شد.
جناب خاتمی عزیز؛

متاسفانه پژوهش و تحلیل بنده از شرایط  آینده کشور بویژه برای هنگامی که خدای ناکرده رهبر فرزانه در قید حیات نباشند بسیار تیره و تار است مگر از همین الان شخصیتی چون جنابعالی بهمراهی همه اصلاح طلبان و اصولگرایان دلسوز کشور و مردم و نظام برای تجدید وحدت کاری کنید کارستان و با طرد تندروهایی که بجز به راه انداختن جنگ و تحریم‌های جدید بمنظور افزایش درآمد از کاسبی تحریمی خود هدف دیگری ندارند، کشور را از سقوط همه جانبه نجات دهید. الان بهترین وقت رسیدن به وحدت و انسجام و وفاق ملی در ایران است.
تاریخ ما حکایت از پشت سر گذاشتن تهاجمات بسیار وحشیانه اسکندر ، اعراب، مغولها ، ترکان عثمانی،  روسیه،  انگلیس، آمریکا،  صدام و غیره است. نباید در این روزها،  ماهها و سالهای پیش رو اجازه دهیم تاریخ و تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی نابود گردد و استقلال و تمامیت ارضی و موجودیت ایران و ایرانی با خطر فاجعه‌بار روبرو گردد. ارزش پول ملی، اعتبار ایران و ایرانی به حد وحشتناکی در جهان رسیده است باید برای احیای دوباره عظمت نام ایران و ایرانی و تمدن انسان ساز و فرهنگ ساز آن کاری کرد کارستان.
سخن آخر با حضرتعالی ؛
تاریخ  و مردم منتظر اقدام حضرتعالی هستند. لطفاً به وظیفه تاریخی خود عمل نمایید و نام نیکوی خود را به نیکی بیشتر در تاریخ ایران و جهان به ثبت برسانید.
با تشکر
سعید شجاعی سعدی
شیراز ، ۱۴۰۳/۶/۴



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد