سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

رفتار تزاری روسیه !

بازی چند وجهی روسیه  و چین با امنیت و تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران !
مقامات چین و مقامات روسیه از پوتین رئیس جمهور گرفته تا نخست وزیر مدودف و وزیر امورخارجه لاورف تا سفرای روسیه در ایران و سایر کشورها مرتبا می گویند بین ایران و اسراییل و حامیان غربی  آن جنگ خواهد شد.
در اینکه منافع امنیتی، اقتصادی، سیاسی و غیره چین و بویژه روسیه میطلبد که ایران را سپر بلای خود کنند و با ایجاد جنگ بزرگ بین ایران و اسراییل و غرب اولا دشمنان و کشورهای رقیب خود را به جان هم بیندازد و ثانیا با ایجاد جنگ در خاورمیانه آنها بتوانند ضمن خارج کردن کشورشان از زیر بار فشارهای همه جانبه غرب از ایران بعنوان یک برگ برنده در معاملات پشت پرده خود استفاده کنند کسی بعید است شکی داشته باشد.
 اما همگان بر این نکته نیز واقفند که روسیه و چین روی پاسخ ایران به اسراییل برای ترور هنیه حساب ویژه باز کرده اند.
نتانیاهو برای زندان نرفتن بدلیل فساد مالی خود و همسر و فرزندش نیاز به جنگ دارد و علت عدم موافقتش با آتش بس در غزه نیز همین است. او امیدوار است تا در همین روزهاذو هفته های آینده ایران  و محور مقاومت به اسراییل حمله کنند تا آنرا با حمایت غیر علنی چین و روسیه به تشکیل اعتلافی بزرگ از کشورهای عربی و غربی ضد جمهوری اسلامی ایران برای جنگ با ایران بقصد سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تجزیه میهن عزیزمان، تبدیل نماید. در این بین اوج خیانت روسیه به ایران اسلامی در اظهارات دیروز لاورف وزیر امورخارجه روسیه قابل مشاهده است که تا دید سه کشور ایران، ارمنستان و آذربایجان برای ایجاد گذرگاه بین جمهوری آذربایجان و نخجوان از درون خاک ایران بتوافق رسیدند اعلام کرد که این گذرگاه نباید از خاک ایران بگذرد و باید درخاک ارمنستان باشد بلا فاصله هم  سخنگوی دولت روسیه با اظهاراتی گستاخانه و آمرانه گفت؛
 دولت ایران باید با تصمیم افتتاح کریدور زنگزور موافقت کند،  چندین سال است که این تصمیم به اطلاع  حکومت ایران رسیده است.
این رفتار تزاری بمعنی محاصره شمال ایران و قطع مرز ایران و ارمنستان و از دست دادن منافع اقتصادی و سیاسی و امنیتی ایران در قفقاز است.
اگر اعتماد به غرب مانند اعتماد به ابر تمساح های گرسنه رودنیل بهنگام شنا باشد قطعا اعتماد به روسیه و چین بمانند اعتماد به ابر نهنگ‌های قاتل بهنگام شنا در سواحل اقیانوسهای محل زندگی و شکار آنها است.
مسئولان جمهوری اسلامی قطعا خود بهتر از بنده ی تحلیلگر و پژوهشگر امور فرهنگ و روابط بین الملل از غرب و شرق اطلاع دارند. بنده سعید شجاعی سعدی فقط یادآور می شوم که نباید در بازی خطرناکی که روسیه و چین و اسراییل طراح آن هستند طوری نسنجیده عمل کنیم که خدای ناکرده یک قرارداد ننگین دیگر مانند گلستان و ترکمنچای و دو قرارداد ننگین واگذاری منطقه آرارات به ترکیه توسط رضاه شاه و اعلام استقلا ل و جدایی بحرین از ایران  توسط محمد رضا شاه به ما تحمیل گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد