سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

سوئ استفاده بیگانگان از بحث خودی و غیر خودی

 بنظر نگارنده اگر بیگانه جرات می کند و برای تبلیغ بر ضدج.ا ایران (چه در زمینه انرژی هسته ای  و چه غیر ان ) و نیز برای دامن زدن به  اختلافات دیدگاهی یا سلایق مختلف سیاسی موجود در کشور و نیز در بین ایرانیان خارج  کشور بودجه تصویب کند ! تنها دلیل اصلی ان عبارت است ازمطرح شدن  "بحث خودی و غیر خودی "! به این مفهوم که بخشی خودیند و بخشی دیگر  با وجود ایرانی بودن و حتی مسلمان و شیعه بودن غیر خودی!!!

از دید نویسنده  این سطور همه ایرانیان داخل و خارج با هر گرایش و اعتقاد ( به شرط پایبند بودن به اصول تاریخی - فرهنگی و همه انچه که هویت ایرانی -اسلامی  را می سازد) ایرانی و خودیند مگر خلاف ان اثبات گردد ! بنظر می رسد خط کشی میان" خودی و غیر خودی"توسط بعضی جناح های داخلی  برنامه ریزان دست اندر کار مسایل جنگ روانی ضد ج.ا ایران در غرب  و اسرائیل را بران داشته  تا با  محور قرار دادن این  بحث و سوئ استفاده تبلیغاتی از ان  سعی در دامن زدن و یا  ایجاد تفرقه بین جناحها  و گروهای درون و برون حاکمیت و در داخل و خارج از ایران  نمایند تا اگر شد انها را بجان هم بیاندازند (مثل لبنان و..) و اگر نشد حداقل از وحدت و اشتی و انسجام  بین ایرانیان در کل جلو گیری کنند تا اگر خواستند با بهانه قرار دادن مسئله هسته ای ایران   و یا هر بهانه دیگر به ایران حمله احتمالی صورت دهند زمینه ان از قبل فراهم باشد (بماند که ایران با همه تنوع قومی و سیاسی که دارد  در تاریخ چند هزار ساله خود یکدست و متحد با هجوم بیگانه به مقابله پرداخته است و اصلا مقایسه ان با امثال لبنان و ... بکل اشتباه و فاجعه امیز است!) .

بنا بر این می بینیم که طر ح مسئله خودی و غیر خودی بر خلاف ظاهر معقولش چقدر می تواند برای امنیت ملی و تمامیت ارضی و حتی حاکمیت ج.ا.ا در دراز مدت خطر ناک و فاجعه امیز باشد !

بعلاوه این بحث ایرانیان خارج از کشور را ممکن است به سوئ تفاهم بکشاند که خدای ناکرده از دید ج.ا.ا انها بیگانه محسوب گردیده و خودی نیستند!!! در حالی که تا انجا که ازسیاستهای رسمی نظام و اظهارات مقامات بلند پایه نظام بر می اید انها همه ایرانیان با هر مذهب و اعتقاد را ایرانی  و همو طن  و شهروند ایرانی می دانند !

از سوی دیگر نظام ج.ا.ا در این شرایط   که بیگانه قصد تفرقه اندازی و از هم پاشاندن وحدت ما و زور گویی گستاخانه در باره مسئله هسته ای و تحریم همه جانبه ما و تهدید به حمله نظامی را در دستور کار خود دارد بیشتر از قبل به همراهی همه مردم ایران (چه خارج و چه داخل)   نیاز دارد ! بویژه که ایرانیان خارج از کشورهم از لحاظ توان مالی و هم  تخصصی و هم سیاسی  توانسته اند بسرعت  خود را به بالاترین در جه ممکن در کشورهای میزبان خود برسانند! تصور کنید اگر روزی این همه تخصص و سرمایه ایرانیان بکشور بر گردد ! سازندگی کشور و رفع مشکلات و معضلات کنونی کشور با چه سرعتی بپایان خواهد رسید ! و نظام ج.ا.ا. با چه سرعتی به جایگاه شایسته و بایسته خود در جهان و بویژه در منطقه خواهد رسید ! و کدام کشور جرات خواهد کرد که ما را به تحریم و یا حمله نظامی تهدید کند !

از سوی دیگر متاسفانه بیگانه فرصت طلب از مسئله حجاب و عدم ازادی  معاشرت جنس مخالف با هم و بعضی موارد دیگر   نهایت سوئ استفاده ممکن را برده و می برد تا نگذارد ایرانیان خارج از کشور قصد بازگشت همه جانبه و دایم به کشور مادری خود را نمایند . تا ثروت و سرمایه و توان تخصصی و مدیرتی انان در خدمت انها باقی بماتد! این در حالی است که هم اسلام و هم قوانین ج.ا.ا ایران حریم خصوصی افراد را محترم داشته و دارند و فقط در مجامع عمومی رعایت موارد فوق را برای جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات برابر قانون ضروری می دانند!

از سوی دیگر متاسفانه هستند  بعضی افراد  و گروهها که در داخل نیز بدلیل منافع مختلف شخصی و گروهی خود چندان میلی به بازگشت ایرانیان مقیم خارج  ندارند چون اگر انها بیایند و با سرمایه و توان مالی و مدیریتی و تخصصی  خود ضمن مشغول شدن در بخشهای صنعتی و کشاورزی و خدمات فنی و غیره  اقتصاد  و تکنولوژی ج. ا.ا را پویا تر و فعالتر نمایند . در انصورت بی کفایتی و عدم شایستگی انها در قبصه کردن امور در  بخشهای فوق بر همگان  اشکار می گردد! و حقوقهای کلان و منافع مالی شدید و سایر منافع های دیگر انها محو یا کاهش شدید می یابد لذا   سعی فراوان کرده و می کنند تا با تکرار مسایل  و اتهامات کهنه و گذشته سیاسی و ... نگذارند تا حد امکان این کار تحقق یابد !!!؟

در حالی که اقتدار ج.ا.ا و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و عزت و جایگاه والای ج.ا.ا در منطقه و جهان باید بر هر منافع مالی و سیاسی و ...  فردی و گروهی  ارجعیت داشته باشد! چطور وقتی کشورهای مانند یونان و ارمنستان و ایرلند وحتی اسراییل با استفاده از نفوذمهاجر ان خود در امریکا و غرب براحتی تصمیمات انها  در مورد کشورهایشان را  بنفع  خود  تغیر می دهند . چرا ما که یک جمعیت بیشتر و ثروتمند تر  وبا نفوذ تر در غرب و امریکا داریم از قدرت ونفوذ انها برای تغیر سیاستهای امریک و غرب ا بنفع منافع ایران و ج.ا.ا  استفاده نمی کنیم!!!؟

بنظر نگارنده (که می تواند درست یا غلط باشد) ج.ا.ا باید از همه توان علمی و  مالی و اقتصادی و سیاسی و... همه   شهروندانش چه در داخل و چه در خارج (بدون توجه به گرایش و...) بهره گیرد تا ج.ا.ا ایران و اقتدار ملی بسرعت و بشدت به جایگاه شایسته و بایسته خود برسد !

وباز بنظر میرسد ایرانیان مقیم خارج بسیار مایلند تا بر خلاف تبلیغات ضد ج.ا.ا به کشور خود برگردند و یا حداقل با استمرار اقامت خود در کشور میزبان به  سرمایه گذاری و انتقال تخصص و تجربیات مفید و جهانی و مدرن خود  به ایران این سرزمین مقدس و اریایی و مادری خود بپردارند! چرا که عشق ایرانی به سرزمین مادری عشقی اسمانی و واقعی است و بوی بهشتی نیز دارد!

هر چند همین حالا نیز کم نیستند ایرانیان مقیم خارج که میلیاردها تومان یا دلار در ایران سرمایه گذاری نکرده باشند یا با ساخت مدرسه و کارخانه و... به توسعه و رشد کشور کمک   نکرده باشند!

باشد تا با اتحاد و انسجام  همه ما  (چه داخل و چه خارج) نقشه ها ی تفرقه اندازانه بیگانه گان را که هویت ملی و دینی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ما را هدف قرارداده است را نقش بر اب نماییم .!

یادمان باشد که تبلیغات ضد ج.ا.ا ایران و جنگ طلبانه  در غرب بسیار شدید است و باید مانیز با تبلیغات علمی و مهربانانه و جاذبانه در در جه اول همه ایرانیان را به خود جذب کنیم و در درجه بعد افکار عمومی غرب و امریکا را از واقعیات ایران مطلع سازیم و خود با اظهارات و بیان مطالبی که به این مهم کمکی نمی کند سوژه تبلیغاتی بدست انها ندهیم!!!

و بلاخره باشد ایران سربلند را پر افتخارتر به نسلهای بعد واگذاریم!

نویسنده این سطور به اینده بسیار خوشبین است . تا نظر شما در این باره چه باشد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد