سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

نامه به انجمن حجتیه و پایداری

نامه به هسته مرکزی تصمیم سازی در انجمن حجتیه و پایداری

با تقدیم سلام و ادب و احترام 

اینجانب سعید شجاعی سعدی که در نوجوانی در کلاسهای انجمن حجتیه در زادگاه خود شرکت داشتم و اکنون بعنوان یک پژوهشگر و تحلیلگر و فعال اینترنت محور فرهنگ و روابط بین الملل بعرض شما بزرگواران می رسانم:

شرایط حاضر کشور و جهان بویژه منطقه خاورمیانه بشدت حساس و بحرانی است. هر گونه تصمیم و فعالیت غلط و اشتباه محاسباتی می تواند ایران و نظام جمهوری اسلامی را با سقوط وحشتناک و با تلفات انسانی چند میلیونی و تخریب کامل کشور و تجزیه آن روبرو سازد.

تحلیل و پژوهش بنده  نشان از آن دارد که ترامپ اگر اتفاق خاصی در آمریکا نیفتد رئیس جمهور بعدی از حزب جمهوری خواه خواهد بود.

او به اخذ تصمیمات فوری غیر قابل پیش بینی مشهور است. او یک فرد بسیار ناسیونالیست افراطی است . او یک نژاد پرست و ضد اسلام و هر دین دیگری جز مسیحیت و یهودیت است. او ضد روحانیت شیعه و سنی است . او ضد هر قدرت جهانی و منطقه ای است که موقعیت و قدرت آمریکا را در جهان به چالش بکشند. او اگر لازم باشد نه تنها جنگ جهانی سوم را راه می اندازد بلکه از بم هسته ای (که پوتین ادای استفاده از آن را در می آورد ولی جرات استفاده از آن را بدلیل اطلاعی که از قدرت اتمی و پاسخ متقابل غرب دارد، در خود نمی بیند)، حتما استفاده خواهد کرد. او نه مثل هیتلر که از هیتلر متعصب تر است. چه در گذشته و چه حال دیدیم  و می بینیم که بایدن و حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا هم در عمل همان سیاستها را با روش ملایم تر ولی با شدت بمانند حزب جمهوری خواه آمریکا پیگیری می نماید.

روسای محترم پایداری و انجمن حجتیه:

در چنین شرایطی تلاش برای کسب قدرت به هر قیمت و تخریب پزشکیان و اطرافیان او که نه انجمن حجتیه و پایداری را به قدرت می رساند و نه پزشکیان را از تشکیل دولتش باز میدارد.

وقت آن است که بدور از هرگونه اشتباه محاسباتی اگر بفکر بقای جمهوری اسلامی ایران نیستید حتما بفکر بقای ایران و ملت بزرگ آن با سابقه ده هزار سال تاریخ و فرهنگ پر افتخارش و حفظ جان ملت بزرگ آن باشید.

شک ندارم که سپاه و ارتش و نیروهای امنیتی الحمدالله بشدت و بسبار قدرتمند و آماده جانفشانی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند اما یک شیر نر پر قدرت را می تواند ده کفتار درنده تکه تکه و پاره پاره نماید. ایران عزیز تاکنون چند بار توسط اسکندر مقدونی، اعراب، مغول و روسیه و انگلیس و آمریکا تکه تکه و تجزیه و کوچک تر شده است. چرا باید ایرانی عضو پایداری یا حجتیه یا اصولگرا و اصلاح طلب با دست خود یکبار دیگر ایران را ویران و تجزیه نمایند. هم اکنون برخی آمارها حکایت از حضور شش تا پانزده میلیون افغانی مهاجر غیرقانونی و تعدادی معدود با مجوزدر ایران را دارد که در هر نوع آشفتگی سیاسی و امنیتی خدای ناکرده می تواند کشور را با خطر سقوط از داخل روبرو سازند. حضور گسترده افغانها در ایران یک فاجعه سیاسی و امنیتی و نابودکننده است که هیچ ربطی هم به تشکیل امت واحده اسلامی ندارد. ساده اندیش نباشید تمامی عملیات تروریستی در ایران تمام یا بخش عمده ای از آنها توسط همین مهاجران انجام گرفته است. اینها اکثرا دیدگاههای داعشی و طالبانی و وهابی‌گری دارند که نه شیعه که ایرانی را نجس و کافر و آتش پرست می دانند نباید تعدادی را که در لشکر فاطمیون جمع هستند را به این همه مهاجر پر خطر تسریع دهید.

یک مثال؛

غزه یک شهر کوچک است که در مقابل قدرت بالای اسراییل مقاومت کرده است اما این مقاومت برابر آمار رسمی حماس به قیمت جان چهل هزار نفر و مجروح شدن شدید صدهها هزار نفر دیگر گردیده و تقریبا کل غزه با خاک یکسان شده است. 

حتما مقاومت غزه راههای بهتری برای مقاومت در مقابل تجاوزگری و اشغالگری اسراییل در پیش رو داشت که متاسفانه با یک اشتباه محاسباتی غلط باعث نابودی غزه شده اند و اکنون می بینید با وجود در اختیار داشتن دهها اسیر اسراییلی هنوز موفق نشدند دولت کودک کش نتانیاهو فاسد را وادار به آتس بس کنند و به پایان دادن به جنگ تن دهد هرچند هم اکنون نشانه های از اختلاف شدید در دولت ائتلافی نتانیاهو در این باره هویدا شده است.

مثال مهمتر :


در محله ما شهرک سعدی شیراز در قبل از انقلاب بهاییان هم محلی و غیره حضور فعال داشتند و از طرف دیگر انجمن حجتیه بشدت بر علیه آنها فعال بود یک اشتباه محاسباتی سبب شد تا در محرم ۱۳۵۷ دستور حمله به منازل بهاییان در این شهرک توسط انجمن حجتیه و به عاملیت فردی هم محلی صادر گردد. نزدیک به ۱۹ نفر از فرزندان این آب و خاک توسط فردی نظامی از بهاییان و با کمک افراد دیگر هم مسلک به خاک و خون کشیده شدند و شمار دیگری هم بشدت مجروح گردیدند در حالی که اگر صبر کرده بودند دو ماه بعد انقلاب پیروز می شد و دولت جمهوری اسلامی ایران در باره آنها تصمیم مقتضی را اخذ می کرد.

قطعاً انجمن حجتیه و فرد و افراد مجری آن مقصر اصلی در بروز این فاجعه‌ بودند چرا که اشتباه محاسباتی کردند و فکر نمی کردند بهاییان برای دفاع از منازل و خانواده خود دست به اسلحه ببرند . یادم است در کلاسهای انجمن فرد هم محلی که مجری اصلی در اجرای دستور انجمن حجتیه در وقوع فاجعه سعدی بود بما می آموخت که بهاییان شهوت پرست و ترسو هستند و شبها در مراسمشان زنان و دخترانشان شرت های خود را در می آورند و بهوا می پرانند و هر مردی آن را گرفت حق عمل جنسی با آن زن و دختر  را دارد‌.

همین اشتباهات سبب شد دهها خانواده در سعدی بی سرپرست و بچه ها یتیم شوند. حال جنگ قدرت در کشور و تلاش برای راه انداختن جنگ خارجی درست نتیجه ی ویرانگر و فاجعه باری را پدید خواهد آورد که انجمن حجتیه در شهرک سعدی در محرم و آذر ۱۳۵۷بدست آورد. پی آزموده را آزمودن خطاست!.

چه باید کرد؟

بنده کوچک همه شما و در نهایت ادب و  احترام بعرض شریفتان می رسانم:

 از ماجرای سیزده آذر ۱۳۵۷ شهرک سعدی باید درس عبرت بگیریم. روسیه و چین دوست ما نیستند آمریکا و غرب هم دوست ما نیست. حماس تا همین چند سال قبل سایه جمهوری اسلامی ایران را با تیر می زد و فلسطینیان در کنار صدام در تجاوز به سرزمین مقدس ما نقش مهمی ایفا کردند اما اکنون منافع آنها ایجاب می کنند از پول و حمایت های همه جانبه ما برخوردار گردند اما شک ندارم شرایط عوض شود با کشورهای عربی و حتی غربی ممکن است هم پیمان کردند و اصلا یادشان برود تا دیروز از کجا می گرفتند و می خوردند.

ایران و جمهوری اسلامی و اصل دین در ایران در خطر است. 

در دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر نزدیک به سی سه میلیون نفر افراد بالای هجده سال رای ندادند این یعنی زنگ خطر ناک رضاییتی اکثریت، اگر هفده میلیون رای به پزشکیان را که با شعار تغییر وضع موجود کسب کرد را به آن اضافه کنیم حدود پنجاه میلیون نفر هم اکنون با شرایط موجود کشور مشکل اساسی چه از لحاظ اقتصادی و معیشتی و چه نوع برخورد حکومت با مردم و چه بروز فاصله طبقاتی بسیار شدید و چه شیوع فساد گسترده و رانتخواری و اختلاس و زمین‌خوار ی فراوان و چه مسایل فرهنگی و آزادی‌های فردی و اجتماعی، دارند. 

شما را بخدا نگذارید کشور به فلاکت بیفتد!. نگذارید مردم بویژه جوانان بیش از این سرخورده و نا امید شوند. کشور احتیاج به امنیت و آرامش و پیشرفت در همه عرصه ها را دارد. 

پزشکیان عالی نیست اما در شرایط حاضر یکی از بهترین گزینه ممکن برای ساماندهی وضعیت کنونی نا بسامان کشور با توجه به خطرات بزرگ داخلی و خارجی است.امروز باید در مردم امید و انگیزه ملی بیافرینیم نه اینکه امید آنها را نا امید سازیم. امروز روز وحدت است. امروز روز نجات ایران است. امروز روز مدیریت شرایط به بهترین وضع ممکن است. امروز روز جنگ قدرت نیست. امروز روز زیر آب زنی نیست. امروز روز گذاشتن دستها در دست یکدیگر برای رساندن کشتی ایران  از میان طوفانهای بزرگ اقیانوس به ساحل امن است. در یک کلام امروز روز باز کردن چشمها و بیدار شدن است. خدا کند همه تا دیر نشده از خواب بیدار شویم.

به امید تفکر عمیق و شستن چشمها و نگاه دوباره به شرایط حاضر کشور و جهان و منطقه خاورمیانه. الهی آمین.

سعید شجاعی سعدی 

شیراز ، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد