سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

تحلیل: عوامل نابودگر ایران و جمهوری اسلامی

تحلیل:
عوامل خطر ساز و نابودکننده ایران و جمهوری اسلامی کدامند؟
غیر از خطر روسیه، چین و امریکاو اسرائیل و برخی کشورهای عربی  و ناتو برای استقلال و امنیت ملی و تمامیت ارضی ما خطرات داخلی زیرنیز به همان اندازه و در مواردی بیشتر از عوامل خارجی موجودیت ایران چه رسد به موجودیت نظام را با خطر نابودی روبروساخته است.
- دو قطبی بلکه چند قطبی که درون نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است.
- فساد و رانتخواری و نظام اداری پیر و فسادزده و فاصله طبقاتی ایجاد شده بین مسئولان و اکثریت مردم گرفتار معیشت سخت.
- اکثریت مردم بر این باورند که بیشتربودجه های مملکت خرج گروههای فلسطین، یمنی، سوری و عراقی و غیره می‌شود و فقر و عقب ماندگی کشور را ناشی از همین بخشش ها میدانند.
-سن بالا ی مقام معظم رهبری و نامعلوم بودن شرایط سیاسی و امنیتی کشور در هنگام فقدان ایشان و بویژه نبود فردی که بتواند مثل ایشان همه را متحد و یکپارچه نگهدارد.
- وجود گروههای مسلح مخالف جمهوری اسلامی و گروههای تجزیه طلب در مرزهای کشور بویژه در دو منطقه کردستان و بلوچستان.
- سرکوب احساسات ناسیونالیستی  و ملی گرایانه با عنایت به آگاه شدن نسل جوان به سابقه تاریخی و تمدن سازی ایران در تاریخ و تمدن جهانی و بی توجه ای تصمیم سازان نظام به واقعیت‌های فرهنگی و تاریخ ملی ایران که حتی برگزاری روز کوروش کبیر را هم که به روایت برخی مفسرین قرآن کریم همان ذالقرنین است را بر نمی‌تابند. در حالی که کار درست برگزاری رسمی آن توسط مسئولین و مردم است بویژه که کورش تدوین گر اولین منشور حقوق بشر در دنیاست و این میتواند وجهه ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی ایران را در اذهان جهانیان ارتقاء بخشد.
- تمامی اقوام ایرانی ساکن در کشور زیر مجموعه سه کلان قومیت پارس، ماد و پارتیان هستند. هزار متاسفانه در سالهای بعد انقلاب بی توجه ای به این حقیقت قومی ایرانیان زمینه قومیت سازی ساختگی در ایران و در نتیجه انحراف اذهان جوانان در استان های مرزی مانند آذربایجان ، کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان و غیره را سبب گردیده است. نا امنی های موجود در این استان‌ها اکثرا بدلیل هم موضوع است.
- صدا و سیما بجای ایجاد وحدت در کشور بدلیل  سوی مدیریت و مدیریت متعصبانه و قشر گرایانه بجای دید کلان ملی متاسفانه خود به یکی از بزرگترین عامل نا امنی و وحدت زدایی و دور شدن مردم از نظام تبدیل گشته است. برآورد ها ی تحلیلی نشان از حدود تنها بیست درصد مخاطب ایرانی برای صدا و سیما است و هشتاد درصد بقیه به شبکه های ماهواره ای و اینترنتی گرایش دارند.
- سیاست خارجی ما دشمن زا است و هزینه های مادی و انسانی و سیاسی و امنیتی و حقوقی فراوانی را بر کشور تحمیل کرده است. پایین بودن ارزش پاسپورت صادره توسط جمهوری اسلامی ایران و برقراری هزاران تحربم سخت توسط اروپا و آمریکا و غیره  که باعث سقوط ارزش پول ملی با وجود ذخایر خدا داده  نفت و گاز و معدن ایران  و سایر توانمندی های مختلف ایران که  آن را جزء پنج کشور اول دنیا کرده است تنها نمونه ای از سیاست خارجی دشمن زا در جمهوری اسلامی ایران است.

- حضوربین شش تا پانزده میلیون افغانی و سایر مهاجرین به کشور که تا کنون هزینه های مالی و امنیتی و فرهنگی فراوانی بر مردم و کشور تحمیل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد