سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher
سعید شجاعی سعدی،  Saeed Shojaei saadi

سعید شجاعی سعدی، Saeed Shojaei saadi

شاعر، نویسنده و پژوهشگر، Poet, Writer and Researcher

اگر الان بود چی میشد؟!

اگر الان بود چی میشد؟!.
ماجرای اول :
در سال ۱۳۵۵ از جلو ساواک شیراز ( جنب اطلاعات فارس) با دو تن از همکلاسی ها ردمیشدیم، یک ماشین وارد کوچه ای شد که می گفتند  آخر آن اداره ساواک است. تو ماشین غیر راننده سه نفر بودند. آب فراوانی بهنگام ورود آنها به کوچه به لباس هایمان پاشیدن یکی از همکلاسی ها داد زد مگه کوری و یک فهش ناموسی زشت داد، ماشین وایساد و سه نفری بهمراه پاسبان هر سه نفرمان را گرفتند . یکی اشان که بنظر ارشدشان بود نگذاشت سه نفر دیگر ما را بزنند و به راننده اشاره کرد و گفت تقصیر  تو است نباید اینجوری به آب می زدی و به ما گفت؛ اول دیگه به کسی فهش ندید دوم دفعه دیگه از جلو این کوچه رد نشدید اگه این سه نفرشما ببینند ممکنه خیلی اذیتتان کنند.
+++
ماجرای دوم:
مهر ۱۳۵۷ من بعنوان لیدر تظاهرات مدرسه راهنمایی حکمت واقع در خیابان عبیرآمیز شیراز که اکثرا بچه های سعدی در آن مدرسه بودند عصر که بانک تعطیل بود بهمراه چهار نفر دیگر رفتیم بانک صادرات نبش چهارراه هنرستان کنار میوه فروشی را آتش بزنیم. من با سنگ زدم تو شیشه و یکی از بچه ها یک شیشه کوکتل را پرتاب کرد سمت بانک خورد به شیشه ولی افتاد تو پیاده‌رو و آتش گرفت.‌ یک ریو سر رسیدچهار دوستم فرار کرد مرا که وایسادم ببینم نکند آتش به جعبه های مغازه میوه فروشی کنار بانک سرایت کند آمدند مرا بگیرند با سنگی که دستم بود به پیشانی استواری زدم تاآمدم فرار کنم تیر هوایی انداخت وایسادم و مرا گرفتند و بعد از چند سیلی و پسه کلی مرا انداخت تو ریو سر استوار را پانسمان کردند و بنده خدا هی رفت و آمد و مرا نگاه کرد نیم ساعتی گذشت آمد مرا صدا زد گفت پاشو گم شو بیا بیرون ، آمدم بیرون ریو گفت: من خودم بچه هم سن و سال تو دارم اگر تو را ببرن ستاد فلان بلا را سرت می آورند برو دیگه از این غلطا نکن. مرا آزاد کرد و رفتم و از فردای آن روز باز بر اساس اعتقاد عمیق بر دامنه فعالیت‌های خود افزودم تا انقلاب پیروز شد. 


شوخی شهید دستغیب بامن و جمعی دیگر

شوخی شهید دستغیب با بنده و بقیه،


پاییز سال۱۳۵۷ شهید دستغیب تازه از زندان بهمراه جمع کثیری از زندانیان سیاسی سراسر  کشور آزاد شد. چند نفر دانشجو و چند تن ازدانش آموزان منجمله بنده بدیدار ایشان رفتیم‌ منزل ایشان نسبتا کوچک و قدیمی بسبک سایر  منازل دور شاه چراغ خشت و گلی بود.در این ملاقات دانشجوی به تندی و عصبانی خطاب به شهید دستغیب گفت، حاج آقا چرا در چند روز گذشته که آزاد شدید اطلاعیه نمی‌دهید ؟!.

شهید دستغیب بشوخی و با خنده رو بمن و دوستان دانش آموز کرد گفت،: اگه این نوجوان های عزیز گوششان را بگیرند میگم که من و اهل منزل هنوز خوب همدیگر را ندیدیم بگذارید سیری همدیگر ببینیم به اعلامیه و اطلاعیه تند ضد شاه و وضعیت شیراز هم می پردازیم( نقل به مضمون)تا حدود یک دقیقه کل حاضرین از خنده روده بر شده بودند.

رفتار تزاری روسیه !

بازی چند وجهی روسیه  و چین با امنیت و تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران !
مقامات چین و مقامات روسیه از پوتین رئیس جمهور گرفته تا نخست وزیر مدودف و وزیر امورخارجه لاورف تا سفرای روسیه در ایران و سایر کشورها مرتبا می گویند بین ایران و اسراییل و حامیان غربی  آن جنگ خواهد شد.
در اینکه منافع امنیتی، اقتصادی، سیاسی و غیره چین و بویژه روسیه میطلبد که ایران را سپر بلای خود کنند و با ایجاد جنگ بزرگ بین ایران و اسراییل و غرب اولا دشمنان و کشورهای رقیب خود را به جان هم بیندازد و ثانیا با ایجاد جنگ در خاورمیانه آنها بتوانند ضمن خارج کردن کشورشان از زیر بار فشارهای همه جانبه غرب از ایران بعنوان یک برگ برنده در معاملات پشت پرده خود استفاده کنند کسی بعید است شکی داشته باشد.
 اما همگان بر این نکته نیز واقفند که روسیه و چین روی پاسخ ایران به اسراییل برای ترور هنیه حساب ویژه باز کرده اند.
نتانیاهو برای زندان نرفتن بدلیل فساد مالی خود و همسر و فرزندش نیاز به جنگ دارد و علت عدم موافقتش با آتش بس در غزه نیز همین است. او امیدوار است تا در همین روزهاذو هفته های آینده ایران  و محور مقاومت به اسراییل حمله کنند تا آنرا با حمایت غیر علنی چین و روسیه به تشکیل اعتلافی بزرگ از کشورهای عربی و غربی ضد جمهوری اسلامی ایران برای جنگ با ایران بقصد سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تجزیه میهن عزیزمان، تبدیل نماید. در این بین اوج خیانت روسیه به ایران اسلامی در اظهارات دیروز لاورف وزیر امورخارجه روسیه قابل مشاهده است که تا دید سه کشور ایران، ارمنستان و آذربایجان برای ایجاد گذرگاه بین جمهوری آذربایجان و نخجوان از درون خاک ایران بتوافق رسیدند اعلام کرد که این گذرگاه نباید از خاک ایران بگذرد و باید درخاک ارمنستان باشد بلا فاصله هم  سخنگوی دولت روسیه با اظهاراتی گستاخانه و آمرانه گفت؛
 دولت ایران باید با تصمیم افتتاح کریدور زنگزور موافقت کند،  چندین سال است که این تصمیم به اطلاع  حکومت ایران رسیده است.
این رفتار تزاری بمعنی محاصره شمال ایران و قطع مرز ایران و ارمنستان و از دست دادن منافع اقتصادی و سیاسی و امنیتی ایران در قفقاز است.
اگر اعتماد به غرب مانند اعتماد به ابر تمساح های گرسنه رودنیل بهنگام شنا باشد قطعا اعتماد به روسیه و چین بمانند اعتماد به ابر نهنگ‌های قاتل بهنگام شنا در سواحل اقیانوسهای محل زندگی و شکار آنها است.
مسئولان جمهوری اسلامی قطعا خود بهتر از بنده ی تحلیلگر و پژوهشگر امور فرهنگ و روابط بین الملل از غرب و شرق اطلاع دارند. بنده سعید شجاعی سعدی فقط یادآور می شوم که نباید در بازی خطرناکی که روسیه و چین و اسراییل طراح آن هستند طوری نسنجیده عمل کنیم که خدای ناکرده یک قرارداد ننگین دیگر مانند گلستان و ترکمنچای و دو قرارداد ننگین واگذاری منطقه آرارات به ترکیه توسط رضاه شاه و اعلام استقلا ل و جدایی بحرین از ایران  توسط محمد رضا شاه به ما تحمیل گردد.